Ik heb een soort pukkel op me oksel. Hij steekt zeker uit en is ong 5 mm groot wit met een erg rood randje eromheen. Hoe dit weg te krijgen?

# liefst voor aankomende vrijdag!! Want dan heb ik een feest en ik wil een topje aandoen én me arm omhoog kunnen doen zonder dat de 'pukkel' gezien wordt
# als hij in zo'n korte tijd niet weg kan, hoe kan hij minder zichtbaar zijn?? ( ik wil graag topje aan!)

Laatste hulp; tshirt/vest maar dit als laatste hulp..
# hy steekt dus wel uit (je voelt hem)
En hy is geïrriteerd als je er met handdoek overheen wrijft. Dan doet het ong. 20 sec pijn en dan minder en minder
#help!

Toegevoegd na 18 uur:
Hij is niet meer met wit met rood randje.
Hij is nu rood/roze.
maar ik wil hem liever niet uitknijpen, en ik zie er geen haartje inzitten. What to do?

Toegevoegd na 18 uur:
Hij is niet meer met wit met rood randje.
Hij is nu rood/roze.
maar ik wil hem liever niet uitknijpen, en ik zie er geen haartje inzitten. What to do?

Toegevoegd na 19 uur:
Hier foto voor duidelijk heid. Als er geen antwoord komt moet ik toch echt overwegen naar de huisarts te gaan. morgen is het al !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
3.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het plak gedeelte van een pleister nemen en een klein vierkantje uitknippen en over de 'pukkel' heen plakken. Wat het zou kunnen zijn weet ik niet. Sorry.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor je anwoord

Het beste antwoord

Het lijkt mij een verstopte talgklier. Als je dapper ben, kan je hem zelf uitknijpen (doet wel even pijn...), en dan ontsmetten met betadine of sterilon.

Ik heb dit ook onder mijn oksels, en zodra ik ze bij het wassen voel, knijp ik ze leeg. Ik neem aan, dat je ze kunt laten dichtschroeien of zo, maar ik heb er eigenlijk geen last van, en omdat ik het bijhou, ziet ook niemand het ooit.

Maar als je op zeker wilt gaan, ga dan morgen even langs de huisarts, en vraag, of die je kan bevrijden van je ontsierende uitsteeksel. Het zal vrijdag zéker zo ver weg zijn, dat je je topje aan kunt, hoor!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Liever niet zelf uitknijpen. Dan zorg je alleen maar voor een kans dat de ontsteking zich uitbreidt, waardoor je een bult ter grootte van een sinaasappel kunt krijgen (niet overdreven) die voor zoveel spanning in je oksel zorgt dat je je arm niet meer makkelijk kunt bewegen - en die bult knapt op een bepaald moment waarna er gore, bruine, stinkende drab uitkomt. Dat wil je zéker niet tijdens een feestje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jasses, Hippo, yag yag yag!!! maar je hebt natuurlijk gelijk, dat je, als het al ontstoken is, het beter niet zelf kan uitknijpen. Een sinaasappelgrote bult moet je natuurlijk voorkomen!!
Dus lisadecoolste : je weet, wat je te doen staat : morgen even langs de huisarts!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ergste was: ik zat bij een vriendin. Die zei: laat eens zien? Ik realiseerde me dat ik mijn arm makkelijker kon bewegen en dat het wel erg vochtig was, ik tilde m'n arm op... PFRRRTTTTTTT. RANZIG!!!
Was bij de huisarts geweest toen het al knap ontstoken was, toen werd er gezegd: eerst wachten tot ie leeg is, en dan kunnen we eventueel dat kliertje wegsnijden.
Ik heb het er maar bij gelaten, dus ik heb nog altijd een hard 'erwtje' in m'n oksel zitten, met het risico dat het weer gaat ontsteken. Maar waarschijnlijk is het ingekapseld en blijft het zo, om daar nou voor te gaan snijden...
Ritsuka
12 jaar geleden
Brrr eng verhaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mja, je lijf ruimt het vanzelf op, maar tis niet zo fris nee.

Andere antwoorden (4)

weet je zeker dat het een pukkel is en geen teek omdat je zegt dat er een rood randje om heen zit laat even een van je ouder er naar kijken als je denkt dat het misschien een teek is is het dan niet dan weet ik het ook niet sorry misschien gewoon met blush

Toegevoegd na 2 minuten:
trouwens ik weet wel iets je moet er purol op smeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is het een ingegroeid haartje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het zelf ook gehad, tenminste, bij mij was het een ingegroeid haartje. Dat ziet er inderdaad uit als een puistje, en zo moet je hem ook behandelen. Als je hem 'uitknijpt' komt het haartje los uit je vel, ook komt er talg uit want je huid raakt ook verstopt door dat haartje. Na het 'uitknijpen' haartje wegscheren en klaar! Doe dit wel even van tevoren, het blijft een paar uur rood en pijnlijk, maar daarna is het weg. Let op, het kan bloeden, afhankelijk van hoelang het haartje is! Veel plezier op je feestje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals hippo al aangeeft kan het behoorlijk uit de hand lopen als je zelf gaat knijpen aangezien je de ontsteking ook aan de binnenkant van je huid kan laten stukgaan.

Of het vóór vrijdag genezen is kan ik niet garanderen maar de veiligste manier om het te laten "rijpen" is trekzalf te gebruiken met een gaasje erop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en als ik er niks aan doe?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op een gegeven moment gaat het vanzelf stuk en loopt de troep eruit.
Meestal geeft dat wel een enorm gevoel van opluchting (als die plek tenminste zo pijnlijk is als ik het soms hebt) maar ik kan me niet voorstellen dat je dat op dat feestje wilt hebben.