Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen tegen mijn acne? Wat kan ik van een dermatoloog verwachten?

Heb al ruim anderhalf jaar last van donkere vlekjes op m'n wangen. Ben pas na een jaar naar de huisarts gegaan. Deze schreef een kuur voor, en een zalfje. Na een maand was mijn acne duidelijk verminderd. De donkerbruine plekjes waren rood geworden, en leken meer onderhuids te zitten ofzo. Kuur was op maar ik bleef die zalf nog gebruiken, na een week of twee leek mijn acne erger dan ooit. Ben toen WEER naar de huisarts gegaan, weer een kuurtje, hogere dosis (minocycline; 100 mg). 30 dagen zijn om, pillen zijn op, de huisarts zei bij het voorschrijven duidelijk tegen me: ''dit is de laatste keer hoor, ik ga niet meer voorschrijven want dit maakt je lever kapot''.

Het is ietsje lichter. Ikzelf merk het niet, maar anderen zeggen dat het er lichter uit ziet. Ben wéér teruggegaan naar de huisarts, heb gevraagd of hij me kon doorverwijzen naar de dermatoloog. Die heeft tot 29 november geen plek. Wat nu? Wat kan ik er zelf aan doen? Wat kan ik van de dermatoloog verwachten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
495

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

een dermatoloog kijkt naar de huid en vraagt aan jou wat er allemaal al is gedaan tegen de acne. hij zal je een goed advies geven en vaak een kuurtje of effectief middeltje geven tegen de acne. ik heb jaren geleden eryacne voorgeschreven gekregen en bestel het nog steeds eens in de zoveel tijd als het weer heel erg is. je kunt dit ook bij de dokter op recept krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding