Kan het zijn dat wanneer je je haar knipt het nooit meer zo lang wordt als dat het was?

Ik ben een meisje van 15 en ik heb nu heel lang haar. Ik vind het zelf eigenlijk echt te lang, alleen ik ben bang dat als ik het korter heb ik het helemaal niet leuk meer vind.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.9K

Het beste antwoord

Een haar groeit vanuit een haarzakje in de huid en dat 'weet' hoe lang de haar maximaal moet worden. Een haar op het lichaam zal dus nooit zo lang worden als een hoofdhaar.
Hoe lang je haar wordt verschilt per mens, maar ook als je het helemaal afknipt zal het haar weer naar zijn volle lengte groeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Op den duur groeit het allemaal natuurlijk wel weer aan. Daarom blijven (de meeste) mensen ook voortdurend naar de kapper gaan. Als je nooit meer naar de kapper gaat dan ziet je haar er waarschijnlijk uit zoals op de foto ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn genoeg mensen die op lang haar vallen,
Al is het wel net iets te lang voor mij :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van jou ja :P Ik houd het toch bij gemiddeld lang haar (:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ : mooie reactie! :)
Amadea
12 jaar geleden
Ik wist niet dat er ook échte Rapunzels bestaan....!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag me af hoe zwaar het is.....
Ik had ook erg lang haar. Heb toen 35cm afgeknipt en opgestuurd naar haarwensen. Nu is er in anderhalf jaar alweer 25cm bijgegroeid. Je haar groeit echt wel weer aan. Misschien is het voor jou ook een idee om het op te sturen naar haarwensen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed initiatief! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi idee Doggylover! +
Natuurlijk groeid het weer aan,
Zelf had ik men haar ook geknipt en vond het
niet mooi dus ging ik naa de kapper en die zei:
als je goed de dode punten om de zoveel weken
eraf knipt groeit het sneller en lijkt het ook super gezond (: Dus ik ging om de zoveel weken naar de kapper en die knipte mijn doode punten eraf, en na een tijdje was het weer lang, en super mooi (:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
VOORLOPIG groeit jouw haar nog terug tot minimaal net zo lang als het nu is, MAAR met het klimmen van de jaren wordt bij de meeste mensen (let wel, de meeste, ook niet bij iedereen) de maximale haarlengte toch minder

Ik had haar tot onder mijn middel toen ik 15 was, nu wordt het niet echt langer dan net op de onderkant van mijn schouderbladen.

Maar ook als je het nooit afknipt houd je dat niet tegen, het wordt dan dun en gaat splijten ed.

Dus als je het nu even zat bent kun je er best iets afknippen, verzorg het goed en het groeit wel weer aan
amigo
12 jaar geleden
Begin gewoon met een klein stukje van je haar af te laten knippen. En als je dat nog te lang vindt eventueel nog een stukje eraf totdat je echt tevreden bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie tip!
Dat had een vriendin van mij gedaan.
Ze durfde niet goed,had haar tot op haar billen.
Toen ging ze van heel lang naar gewoon lang,toen half-lang en nu heeft ze het op kin lengte!
Ik doe het zelf niet,ik heb het tot mijn middel dat is dus ook echt lang en dat vindt ik zelf mooi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet er namelijk alles van, had mooi lang haar en ben toen naar de kapper geweest, die had het me veel te kort geknipt. Sindsdien zeg ik doe er maar een klein stukje vanaf! ;-)
Ik laat mijn haar wel knippen.. nu is mijn haar weer tot aan de taille. Om de 5 jaar gaat mijn haar eraf tot aan de schouders. Dus ja het kan wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Licht er ook aan hoe snel je haar groeit maar natuurlijk uiteindelijk groeit echt wel weer aan ;)