Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je kleding met elastaan verven?

Het is een jurkje met 90% polyamide en 5% elastaan. Ik wil het zwart verven met textielverf.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode
4.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, zowel polyamide als elastaan zijn synthetische stoffen, de hele jurk kan niet geverfd worden.
Katoen, linnen en viscose kunnen worden geverfd. Op mengingen met polyester wordt een lichter kleurresultaat verkregen. Nylon en andere synthetische stoffen kunnen niet worden geverfd. Wol en zijde kunnen alleen met Dylon handwas verf geverfd worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een groot gedeelte van de jurk zal wit blijven. Zeker de stiknaden. Als je mazzel hebt, bereik je een grijze gloed, maar zelfs dat verwacht ik niet. Als je het jurkje sowieso niet aantrekt, dan kun je het proberen, anders zou ik het doen met een wit jurkje. Misschien leuk om hem eens anders te doen lijken door er een brede riem om te doen, met een ketting of sjaaltje?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding