Hoe hou ik mezelf goed schoon?

Ik heb soms een vies gevoel terwijl ik gewoon 1x per dag douche, hoe voel ik me frisser? En hoe krijg ik alles weg etc. Elke tip is welkom!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
5.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat die zich helemaal fris voelt.
Ritsuka
12 jaar geleden
alles weg?

Het beste antwoord

Dit riekt naar smetvrees (of het begin daarvan).

1x per dag douchen is echt genoeg en dan hoef je zeker niet met een washand alles " af te schrobben" elke dag

Mijn tip hiertegen:

Zorg dat je regelmatig ECHT vies wordt. Ga in de tuin werken, ga naar het strand en graaf een flinke kuil, duik in het plaatselijke meertje (als er geen blauwwier is). Loop door het bos (niet op het pad) enz enz

Als je ECHT smerig was, voel je je fijn schoon als je daarna doucht, En voor mijn gevoel voel je je daarna LANGER schoon EN je leert dat het niet uitmaakt als je erg vies wordt omdat je aan het eind van de dag je altijd weer schoon kunt maken.

En dan zet je het gevoel van niet schoon zijn van je af

EN.... niet gaan sproeien met luchtjes, dan is jouw luchtje wel weg maar dan stink je pas echt
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed idee: echt vies worden. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker een +! Goed antwoord. Ik denk dat dit wel echt kan helpen.

Andere antwoorden (11)

2X per dag douchen klinkt logisch. De andere oplossing: Je eigenbeeld aanpassen.

Gebruik deodorant. Zorg ervoor dat je na het douchen schone kleren aandoet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het heel warm hebt helpt het wel om
je helemaal om te kleden (Dus schone kleren aan te trekken)

Toegevoegd na 5 minuten:
Of als het erg warm is (Zoals vandaag) en je zweet
heel erg wilt een fan ook wel een fris gevoel geven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt natuurlijk meerdere keren per dag een douche nemen. Ik ken mensen die dat doen en niet echt nodig hebben, maar ik ken ook mensen die dat niet doen en wél echt nodig hebben.
12 jaar geleden
Alleen water langs je heen laten glijden maakt nog niet per definitie schoon. Pak er eens een washand bij met zeep of douchegel en wrijf goed alles af. Trouwens, douchen is enorm waterverspillend, je kunt ook je bij de wastafel wassen met een washandje en zeep, en douchen alleen doen als je haren vet zijn (ik weet het, ouderwets, maar onze waterrekening is echt laag en we zijn er prima schoon om).
Vergeet de deo niet, die maskeert niet de geur, maar haalt de bacteriën weg die de stank veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een keer per dag douchen ben je schoon genoeg.

Dat is het probleem niet.

Het probleem is dat jij een vies gevoel blijft houden, terwijl dat helemaal niet nodig is.
Dat begint te lijken op smetvrees.
En dat moet je vanaf het begin de kop indrukken,
anders kan je er heel veel last van gaan krijgen.

Het lijkt wel of er steeds meer mensen komen met smetvrees en dat vind ik zorgelijk.

Het ontstaat vaak onopgemerkt bij belangrijke overgangen in het leven. Naar de kleuterklas gaan, naar het eerste of zesde leerjaar, of het eerste middelbaar, het zijn momenten die de ontwikkeling erg onder druk zetten.

Kinderen met een kwetsbare aanleg voor angststoornissen kunnen op die momenten symptomen tonen zoals smetvrees die ernstig genomen moeten worden.

Beter voorkomen dan laten doorgroeien. Hoe sneller je het ondersteunend aanpakt hoe beter de resultaten zijn.

Begin er over te praten met je ouders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'+' Goed advies :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kan op die plekken, zoals onder de armen; je kruis plekken waar je het meest vocht afgeeft volstaan worden met even aan de kraan verfrissen. En dan eventueel nog deodorant gebruiken. Verder vind ik het een goed advies. Klinkt best wel of crackberry een probleem heeft. Wat ook heel goed op te lossen is. Er wordt overdreven veel gedoucht. Er moet bezuinigd worden. Er zijn al water tekorten aan het ontstaan. Hele generaties hebben geleefd zonder douche op die manier. Een keer in de week in de tobbe. 's Morgens moest je je met koud water wassen want fris naar school. Soms mocht het 's avonds ook...tja...
Een fris gevoel kun je weer krijgen door lekker je gezicht en hals te wassen, en dan eau de cologne te sprayen in je hals. Heb zelf eau de cologne met citroengeur van weleda, die is heerlijk fris en door de alcohol die verdampt op je huid koel je plaatselijk wat ook verfrissend werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien bedoel je dit: Wat heeft het voor nut om elke ochtend te douchen en een uurtje daarna je behoefte te doen en dus vervolgens de hele dag met poepresten in de bilnaad te lopen. Poepresten tussen de billen zijn pas echt vies. Je kunt elke dag keurig douchen, maar als je daarnaast uitsluitend je billen met een droog papiertje veegt (dus de poepresten uitsmeert over je zitvlak) ben je niet echt hygiënisch bezig, zeker niet bij lekker warm weer. Omdat wij nog geen kraantje hebben om onze billen af te spoelen zoals in Turkije en India, is vochtig toiletpapier een aanrader. Het voorkomt irritatie en geeft een fris en schoon gevoel in afwachting tot de volgende douchebeurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vochtig toiletpapier kan juist weer voor andere problemen zorgen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik het al twintig jaar, nog nooit problemen gehad. En ik heb nochtans een heel gevoelige huid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar haal je uit dat de vraagsteller de hele dag met poepresten tussen zijn billen loopt? Vind je antwoord verder wel amusant!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook je wc-papiertje een beetje nat maken als je een fonteintje in het toilet hebt. Dat scheelt nogal in de waterzuivering. Of altijd braaf je vochtig toiletpapier in het emmertje doen. Dat spul breekt echt heel slecht af.
Met vochtige doekjes af en toe je gezicht en handen reinigen. Een bidet plaatsen zodat je na de stoelgang meteen je achterste kan wassen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bidet is heerlijk fris, ik heb er zelf ook één. Maar die kan je enkel gebruiken als je thuis bent. Op school of werk ben je daar niet veel mee. Dan zijn vochtige doekjes na de ontlasting of bij menstruatie de enige oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat een puber niet veel heeft
aan een advies over een bidet.
Nog een tip die ik nog niet had gelezen, draag elke dag schone kleren, dat helpt ook!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga vanuit dat je je goed doucht (met zeep), elke dag schone (in elk geval onder-) kleding aandoet na het douchen en je je billen goed afveegt met een vochtig toiletpapiertje (Siska), of voor het douchen poept.

Heb je al een naar je kleding gekeken?
Draag je veel synthetische of andere "kunststof" kleren?
Daar kun je je namelijk ook knap zweterig van worden/in voelen.
Draag altijd katoenen ondergoed. Kies ook voor je bovenkleding natuurproducten. In No Iron bloeses zit kunststof. Vermijd synthetische kleding zoals polyester.
Draag liever Katoen, linnen of wol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met 1 keer per dag douchen kun je er van uitgaan dat je schoon bent maar ja dat jij je niet schoon voelt is iets anders.
als ik jou was zou ik niet vaker per dag gaan douchen want dat is slecht voor je huid.

wat je wel kunt doen is altijd een extra shirtje, ondergoed (eventueel sokken?) en gezichtsdoekjes in je tas stoppen, als je je dan echt vies voelt kun je even naar t toilet o.i.d. gaan en je daar even opfrissen met dat doekje (die je ook wel voor andere dingen kan gebruiken dan je gezicht)
en dan ook even je handen wassen en met gewassen handen wat water in je gezicht plensen, dat geeft een erg verfrissend en schoon gevoel.
altijd je handen afdrogen aan een handdoek waarvan jij vindt dat ie schoon is anders krijg je daar ook weer een vies gevoel van.