hoe kan je eigen cometica maken met producten die je thuis hebt.

Wil graag met een paar vriendinnen eigen cometica maken, heeft iemand een receptje voor ons. Ik heb al via google gezocht, maar kwam er niet helemaal uit. Ik zat zelf te denken aan een: scrub, parfum, make-up en misschien heeft u nog wel een ideetje. Laat het maar weten.

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Op deze site staan een heleboel recepten om make-up en cremes te maken. Je kunt er ook spullen bestellen. http://www.drogisterijdelang.nl/subPage/81

Je eigen Honey-Chocolat lip butter:
Recept : verwarm 2 eetlepels vaseline zodat het roerbaar word, doe hier 1 theelepel honing door, daarna 1 theelepel cacao en 1 theelepel poedersuiker, goed doorroeren, in een blikje/potje doen en dan 30 min. in de vriezer!

Je kunt lipgloss ook op deze manier maken: wat vaseline mengen met oogschaduw en dan even in de vriezer of koelkast en klaar.

Hier wat mogelijkheden (lotion of scrub) met honing:
http://beauty.rubriek.nl/modeschoonheid/honing.php

En hier nog meer huis, tuin en keuken tips en recepten.
http://beauty.rubriek.nl/modeschoonheid/beauty_keuken.php

Ik hoop dat je er wat mee kunt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (2)

Op die site stata wel het een en ander, Ik heb in Noord Brabant ooit een workshop gedaan, was heel leuk om te doen. Maar om thuis al die verschillende luchtjes aan te schaffen ben ik maar niet aan begonnen
13 jaar geleden
Lavendelcrème:

De lavendelcrème is speciaal voor de droge huid.
Het belangrijkste bestanddeel is pindaolie.
Lavendelcrème ontspant de huid en is daarom het beste
voor het slapengaan te gebruiken.

Je hebt ervoor nodig:
50ml pindaolie
3g bijenwas
3g cacaoboter
20g lanoline
30ml rozenwater
8 druppeltjes lavendelolie

Voor het maken van crème moet je een beetje geduld opbrengen, want de crème moet heel goed koudgeroerd worden.

Eerst doe je de cacaoboter, lanoline en bijenwas in een schaaltje. Die zet je in een pan met kokend water. Nu verwarm je dit, tot het mengsel 60 graden is.
Tegelijkertijd verwarm je het rozenwater in een aparte pan ook op 60 graden.
De temperaturen moeten precies zijn, want anders kan het gebeuren, dat de bestanddelen zich niet met elkaar verbinden.
Als het zover is, voeg je de koude pindaolie aan het mengsel in het schaaltje toe, en verwarm je dit weer op 60 graden. Tot slot voeg je ook het warme rozenwater toe.
Nu mag je de pan van het vuur nemen, en met het roeren beginnen. Ga daarvoor voor de televisie zitten of leid je met iets anders af, want je moet minstens een half uur of langer roeren...
Voor het roeren neem je een houten stokje (zonder splinters uiteraard) en je roert langzaam en regelmatig tot de crème nog maar 40 graden is. Dan doe je er de lavendelolie bij. En dan roeren, roeren, roeren...
Als de crème dan uiteindelijk handwarm (kamertemperatuur) is, kan je hem in een crèmepotje doen.
Het potje moet je dan nog een uurtje open laten staan, en tot slot de crème nog een keer goed doorroeren. Daarmee verwijder je luchtbelletjes.

In de koelkast bewaard, kan je deze crème blijven gebruiken!

Lees voor nog meer recepten deze site:

http://www.flevoland.to/~meike/cosmetica.html