Welk make-upmerk heeft een goede mascara voor gevoelige ogen?

Ik zoek een mascara die niet irriteert; 'k heb al een aantal geprobeerd(oa etos eigenmerk, die 'korrelt' heel erg :S), maar ik kan niet echt een goede vinden... Hebben jullie suggesties?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
2.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop dat je geen mascara in je ogen gaat smeren. Dit zou wel eens pijn kunnen doen. Je zegt dan best; voor de gevoelige huid rond mijn ogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo niet, ik hóú van zwarte ogen. ... tsjees, hoe betweterig kun je doen ? -,-
natuurlijk bedoel ik dat niet, ik krijg vaak gevoelige ogen van mascara, omdat het -per ongeluk, gedurende de dag- ín m'n oog komt. sjongejongejonge.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet betweterig doen, het is het gewoon correct formuleren van je vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
't ligt eraan hoe je het ziet natuurlijk.
maar dankje, waarschijnlijk had niemand door wat ik bedoelde(gezien de antwoorden...). :)

Het beste antwoord

Ik gebruik mascara van yves rocher (op natuurbasis gemaakt). Deze irriteren niet en blijven mooi zitten. Clinic heeft ook voor overgevoelige mascara (make up) duur maar wel goed spul. Deze kan je vinden bij de drogisterijen en yves rocher kan je halen in de winkels of op de website van yves rocher. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik heb er heel veel uitgeprobeerd want had hetzelfde probleem.
Uiteindelijk is de enige die mijn ogen kunnen verdragen die van dr. Hauschka. De niet-waterproof versie.
Waterproof schijnt sowieso niet goed voor gevoelige ogen te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke, dankje! waterproof heb ik inderdaad ook al wel gehad, droogt enórm uit. Maar de mascara van dr. Hauschka, hoeveel kost ie? Want het klinkt niet heel erg goedkoop :")
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof dat het iets van 16 euro is. Maar ik doe er wel vrij lang mee. En na jaren pijnlijke ogen had ik het er wel voor over.
Die van Clinique die iemand hieronder adviseert, had ik trouwens ook geprobeerd maar bij mij nog steeds last.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.drhauschka.nl/H4/producten/deko/oog/masc/index.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt :) kun je 'm trouwens alleen op internet kopen? Of is hij ook in de winkel te koop?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij kan je 'm niet eens op internet kopen :). Ik koop 'm altijd bij Estafette, is een natuurvoedingswinkel waar ze dat merk verkopen.
Bij andere natuurvoedingswinkels hebben ze 't ook. De Groene Winkel bijvoorbeeld.
Verder weet ik het niet.
Ik zou dan geen waterproof mascara uitproberen (Even gegoogled), dat schijnt slecht voor je ogen te zijn. Ik heb een linkje opgezocht ik hoop dat het was is. Ik vind het zelf duur. Maar ik heb zelf geen verstand van. (Zie bronnen;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje :) Je hebt helemaal gelijk, make-up is echt vaak véél te duur. pgg, op die site bijvoorbeeld; oogpotlood voor 17,- , echt belachelijk.
Ik zweer bij de mascara's en primers van Estee Lauder.
Ik heb zulke gevoelige ogen, niets anders kan ik verdragen,
Ook de waterproof is goed te doen

En heel belangrijk, geen panda ogen.

Ik zweer bij deze mascara!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Essence?
Je mascara moet je trouwens na 4 of 3 maanden weg gooien voor de bacterien en reinig je gezicht elke dag zo verkom je ook dat je ogen gevoelig worden mocht het echt pijn doen en het is ontstoken reinig je ogen dan maar gekookt waar en doe er kamile thee bij en laat dat afkoelen.
Als het afgekoeld is kan je er met een wattenschijfje in (;
Succes ;).