Mijn teennagel is door midden, wat nu?

Mijn 2e teentje van links is al erg lang gespleten, is erg lastig, stoten, knippen, scheuren. Kan hier iets aan gedaan worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afplakken, en laten groeien en dan ooit dan is hij weer heel..

Antwoorden (2)

vijlen, als dat erg veel pijn doet niets aan doen. Als je binnen 5 dagen geen herstel ziet, is het handig om zo spoedig mogelijk naar de huisarts te gaan. Nog een paar tips voor onderhoud, dit mag natuurlijk niet nog eens gebeuren: hou je teennagels kort, fijl ze een keer per week, maak je teennagels goed schoon, met een nagel borsteltje. Dat moet elke dag gebeuren. Als je dat doet gebeuren dit soort ongelukjes weiniger tot nooit.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het is handiger dat je zo snel mogelijk een afspraak maakt bij de huisarts. Je hebt dit waarschijnlijk langer dan 5 dagen. Wacht niet te lang de nagel kan namelijk in groeien. Dat is erg pijnlijk en het kan dan gaan infecteren. Zo iets wens je niemand toe... Ik wens je veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja heb het al ruim een jaar, groeit niet in gelukkig, maar het is gewoon erg rot 2 nagels naast elkaar. Bedankt voor de tip!!!
een korte aanvulling op het vorige antwoord: als het gaat infecteren moet er operatief een stuk uit je nagel gesneden. dat doet heel erg zeer en ziet er ook heel lang raar uit. echt niet mee wachten dus