Wat voor stof zit er in geurtjes dat ze zo duur maakt?

70 à 140 euro voor 100ml is echt geen uitzondering.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1K

Het beste antwoord

Ik ben wel eens in een parfumfabriek geweest en daar werd verteld dat het maken van een essence uit bloemen zo duur is omdat er zo ontzettend veel bloemen voor nodig zijn om een klein beetje essence te maken. Misschien geldt zoiets ook voor bepaalde andere ingrediënten. Verder betaal je je natuurlijk blauw voor de verpakking en het ontwerp ervan, de marketing, etc. De hoge prijs is ook gedeeltelijk onderdeel van het spelletje om je het idee te geven van luxe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

duurder parfums gebruiken beter grondstoffen en ontwerpen een geur met meer onderzoeksmogelijkheden MAAR de grootste verschil ligt in een ingrediënten, dat is..... marketing budget
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
soms wel meer dan 25 verschillende ingredienten, dat kan muskus zijn en heel veel bloemblaadjes, het proces duurt lang om een goede geur te ontwikkelen, dat kost geld en natuurlijk betaal je ook mee aan het merk en reclame.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er gaan veel verschillende ingrediënten in parfum, vaak wel meer dan 30. Al die ingrediënten moeten precies op elkaar worden afgestemd.

Parfum wordt gemaakt van verschillende oliën. Oliën van harsen, muskus en bloemen zoals jasmijn, rozen en viooltjes. Parfum is een hele geconcentreerde geur. Om 1 liter bloemenolie te maken zijn er meer dan 100.000 bloemblaadjes nodig.

Een van de duurste parfums ter wereld is Joy van Jean Patou. Voor een flesje van deze parfum zijn 10.600 jasmijnbloemen en 600 rozen nodig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het duurste ingredient van een parfum is de NAAM

En vlak niet uit (maar dat is al genoemd) dat het ENORM veel werk is om te maken, en met soms dure ingredienten

Ook de ontwikkeling (dus het samenstelling) kost veel tijd en is daarom duur

Maar als je het prijsverschil ziet tussen sommige kwalitatief vergelijkbare luchtjes die echter een wereld van verschil kennen in populariteit is de naam toch wel een belangrijke oorzaak van de hoge prijs
amigo
12 jaar geleden
de naam, die is zo duur