hoe kan ik mijn haar lichter maken?

ik heb nu donkerblond haar, ik zou het graag lichtblond hebben maar dan zonder te verven. iemand tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
8.7K

Antwoorden (11)

Ik heb zelf blond haar, en als ik naar bijvoorbeeld griekenland ga, word het snel veel lichter. Dus volgens mij helpt veel in de zon zitten wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja naar Grieken land !!daar wordt zelfs je haar opgelicht :)
dat gaat gewoonweg niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies wat sapje zegt ,veel in de zon ,nat haar inde zon opdrogen ,en met CITROEN sap (limoen) in de zon gaan zitten (oplaten drogen) en steeds op nieuw citroen sap . Maar ja de zon is weg ! Nu met sterke kamille thee je haar door spoelen . De nadelen ,je haar wordt droog (net als bij een kleuring of nog heftiger) de wespen komen op de citroen af be aware . En je weet nooit wat de kleur wordt . En of het werkt .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat valt heel er mee ,wat ik ook schrijf het wordt droger , heel geschikt om tegebruiken op gezondhaar niet op geblondeerd haar of geverfd haar .het leuke v citroen is dat het tijdens het op lichten het haar gesloten houdt ,kalkresten ,vernietig ,en ja het rood pigment heel licht helpt afbreken . Is dit een gezondheid's behandeling nee ,maar zeker geen haar verpestten . Citroen is mogelijk minder zuur dan cola ,doe de lak moes test maar .
lichter maken is kleur uit je haar halen, je zal dus moeten ontkleuren om lichtblond te worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
highlights...maar dat is ook blijvend...anders een pruik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij kun je dat doen, door in de zon te zitten (Sapje)
ik weet wel hoe je je haar dan meer volume geven, dat kan door je haar in te smeren met een ei-brouwseltje
gewoon rauw ei, in je haar doen.
en daarna uitspoelen, en nog met shampoo.

verder kan je er ook citroen in doen

zie verder ook deze link
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blonderen is het bleken (blonder maken) van de pigmenten in het hoofdhaar. Haar blonderen kan zelf worden gedaan, of door een kapper.

De werkzame stof in blondeermiddelen is waterstofperoxide. Waterstofperoxide ontleedt in water en actieve zuurstof. De vrijkomende zuurstof zorgt voor het bleken. De concentratie waterstofperoxide in het blondeermiddel is bepalend voor de ontkleuring. De ontkleuring is groter naarmate de waterstofperoxide langer in contact is met het haar. Onder invloed van zonlicht ontleedt waterstofperoxide sneller en is de blekende werking groter.

1-2 %: een tint lichter
3 %: te gebruiken voor het verven van het haar; 1 à 2 tinten lichter
6 %: te gebruiken voor het verven van het haar; 3 à 4 tinten lichter
9 %: te gebruiken voor het verven van het haar; 5 à 6 tinten lichter. Voorzichtigheid is geboden met de hoofdhuid
12 %: volledige ontkleuring van het haar: Voorzichtigheid is geboden met de hoofdhuid
3% en 30% zijn gebruikelijke verkoopconcentraties. Waterstofperoxide (zeker in hogere concentraties) ontkleurt ook de huid en geeft (pijnlijke) witte vlekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een speciale spray van John Frieda die heet Go blonder. dit spray je op je lokken waardoor je haar wat oplicht. je zal niet hoogblond ervan worden maar je zult zeker wat tintjes lichter uitkomen. kijk even op deze site http://www.johnfrieda.nl/ProductDetail/Hair-Care/Sheer-Blonde/Go-Blonder-gecontroleerd-lichtmakende-spray
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik al een hele tijd de 'POLY BLONDE BLOND SPRAY SUPER' (zie bron), werkt goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan zelf je haar niet lichter maken zonder te verven. Het wordt vanzelf lichter in de zomer door de zon,dat proces kan je versnellen dmv kamille thee erin en/of citroen maar van die citroen krijg je droog haar. Gebruik zeker geen spray/blond spray want daar zit de zelfde werkzame stof in als in verf en waarschijnlijk nog geconcentreerder. Erg slecht voor je haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blondspray citroen en dergelijk producten zijn erg schadelijk voor je haar! dit blijft namelijk werken en daardoor droogt je haar ontzetten uit. het is misschien een idee om geleidelijk veel highlights te namen is minder schadelijk dan geheel verven. of je neemt extensions in een lichtere kleur en gebruikt die als highlights dan is het helemaal niet schadelijk.