Is het echt waar dat wratten verdwijnen door er urine op te druppelen?

Het spijt me, een beetje een onsmakelijke vraag, maar ik moet het weten.
Zo ja; hoe moet je dat dan doen en hoelang er op laten zitten? Ik wil dan gelijk mijn handen wassen, want ik ga niet met urine op mijn handen de deur uit!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
33.8K

Het beste antwoord

In urine zit een stof (ureum) die inderdaad voor best veel kwaaltjes goed is, en dan met name ochtendurine. Denk aan wintertenen, schrale huid, eeltplekken, affijn, alles war je normaal crème op smeert met als werkzaam bestanddeel ureum.
Voor wratten doet het in de regel niet zo veel, maar die verdwijnen na verloop van tijd vaak vanzelf, dus dan lijkt het wel wat te werken. Kwaad kan het zeker niet.

Het beste kun je je ochtendurine opvangen, daar je handen mee wassen, even laten opdrogen (niet je brood gaan smeren natuurlijk), en daarna de handen gewoon weer wassen en eventueel een gewone creme gebruiken. Makkelijker is je ochtendurine bewaren, 's avonds je handen er mee wassen en NIET afspoelen, en 's morgens gewoon weer je handen wassen.

Heb je echt veel last van wratten en niet alleen maar eentje, dan kun je er toch beter mee naar de huisarts. Zolang het virus in je lichaam zit echter, zul je van tijd tot tijd wratten krijgen, tot je er immuun voor bent - meestal rond de puberteit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bah ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan bah zegge maar groente groeien uit mest ... Varkens eten alles dus je kan wel bah zegge maar tis gwn nutteloos op alles zit bacteriën , ook op jouw. Ben je nu bah?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat bah valt wel mee, want plas is vrij van bacterieën.

Andere antwoorden (3)

In mijn puberteit had ik m'n handen vol wratten. Toen heb ik dat verhaal ook gehoord en uitgeprobeerd. Want ik wilde die wratten kwijt. Het hielp niet echt. Wat je kunt doen is bij een drogist een wrattentinctuur kopen. Daar moet je dagelijk je wratten mee aanstippen. Op den duur verdwijnen je wratten dan. Tenminste, mij heeft het geholpen. Ik was na verloop van tijd al m'n wratten kwijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:lol: Dat werkt dus even goed (of evenmin) als urine ; in beide gevallen zullen wratten vanzelf verdwijnen, of je er nu iets opsmeert of niet. Hoe beter je immuunsysteem, hoe eerder ze weg zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vertel alleen maar mijn eigen ervaringen. Bij mij zag ik destijds hoe de wratten uit elkaar vielen en verdwenen. Je kunt misschien ook wel wachten tot ze vanzelf verdwijnen, maar dat duurt misschien langer. En ik kan je verzekeren als je handen vol wratten zitten, wil je ze zo snel mogelijk kwijt en dan probeer je van alles.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jep ik weet hoe het is, maar ik ging gewoon naar de huisarts om ze aan te laten stippen met stikstof, is vele malen sterker dan bijvoorbeeld wat je bij de drogist kan kopen in het flesje. wel goed dat het bij jou geholpen heeft!
De bron van wratten is een (virus) infectie, dat betekend dat ze op een gegeven moment vanzelf weg gaan. Er overheen plassen bevordert het herstel niet. Over je handen/ voeten plassen werd gedaan als men last had van winter handen en/ of voeten ook hiervan is het effect niet wetenschappelijk bewezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien hangt het ook van de persoon af maar bij mij heeft het wel geholpen.Zaten op mijn handen kleintjes net zoals je je handen wast het erin wrijven even laten drogen en dan je handen wassen met zeep.En fris je huis uit.Wel even volhouden leuk is het niet maar ja.