Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je 'gewone' zonnebrandcreme ook voor je gezicht gebruiken, gemengd met dagcreme?

Ik gebruik altijd een dagcreme met spf, maar heb nu een fijne die dat niet heeft. Kan ik dan een zonnebrandspray (spf 30) over mijn dagcreme doen voor ik make up op doe? Ik zag net namelijk bij de Douglas zonnebrandcreme speciaal voor het gezicht, maar is dat noodzakelijk? Kan ik ook gewone gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

in een anti-zonnebrandprodukt speciaal voor het gezicht zitten meer verzorgende bestanddelen, maar een gewone anti-zonnebrand kan ook voor het gezicht gebruikt worden, als je deze wil combineren met dagcreme breng je eerst de anti-zonnebrand op en laat deze even een paar minuten intrekken, daarna kun je er dagcreme overheen doen en je make-up.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog een aanvulling: Als je gewone dagcrème op je gezicht doet en pas later besluit om in de zon te gaan zitten, kun je heel goed wel de zonnebrandcreme over je dagcreme aanbrengen.
Een plus.

Andere antwoorden (1)

veel dagcreme's hebben zal zon-beschermende bestanddelen, misschien wisselen van dagcreme?
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja klopt, maar ik heb er nog twee die ik op wil maken die dat niet hebben. En ik vind die met spf vaak ietsje te vet, vandaar.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding