Moet je eerst oogpotlood en daarna oogschaduw of eerst oogschaduw en daarna oogpotlood?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
4K

Het beste antwoord

Ik gebruik eerst oogschaduw. Dan is tenminste je hele oog mooi ingekleurd en daarna gebruik ik pas een kohlpotlood. Dan zie je geen vervaging van het lijntje doordat je over je eyeliner moet opbrengen en geen niet aangbracht lijntje oogschaduw boven je line. Kohl moet je ook nog wat vergvagen, want een strakke streep is niet zo mooi als een zacht lijntje dat in hoofdzaak je wimpers opvult. Kijk eens op mijn bron, voor goede tips.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je, zo doe ik het ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en dat kan ook met een vloeibare oogpotlood?
amc
12 jaar geleden
Ja, maar dat kan je dan niet vervagen natuurlijk. Daarom gebruik ik juist kohl. Het maakt je ogen iets omfloerster.
Nu ben ik blond, dus wordt een scherpe streep harder bij mijn lichte ogen. Toch zou ik het over mijn oogschaduw opbrengen, omdat je anders het streepje niet meer goed ziet en het onderbroken is door oogschaduw.

Andere antwoorden (9)

Eerst oogschaduw en dan oogpotlood, anders vervaagd het oogpotlood. Maar als je dat juist wil dan moet je natuurlijk andersom ;)

tip:
doe je oogpotlood in een vlammetje (aansteker bijv.) dan blijft het oogpotlood langer zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van boven naar beneden...wenkbrauwen,oogschaduw etc...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het afhangt van het resultaat wat je wilt krijgen. Je kan namelijk voor een opvallende streep gaan en dus de oogpotlood als laatste plaatsen of je kan de oogpotlood als eerste plaatsen en daarover heen gaan met oogschaduw. Dat maakt de lijn iets zachter en 1 geheel met de kleuraccenten. Ik zelf doe altijd eerst de oogpotlood en daarover heen de oogschaduw. Dan krijg ik altijd het mooiste resultaat vind ik zelf.

Probeer het zelf eens uit op beide manieren en kijk wat jijzelf het leukst vind. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat maakt helemaal niks uit. Het is maar net wat je zelf het fijnste vind! Ik doe zelf altijd als eerst oogpotlood. Maar je kan natuurlijk ook als eerst oogschaduw doen, dan kan je het nog wel beter bijwerken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe zelf eerst de oogschaduw als basis en het oogpotlood dab is het lijntje het duidelijkst. Daarna poeder ik het nog even af met een klein beetje oogschaduw. (glitter ofzo)
De reden dat ik dat doe is dan het oogpotloodlijntje langer blijft zitten.

Probeer maar eens uit.
Zet 2 lijntjes op je hand met oogpotlood. Over de een doe je poeder( willekeurig, kan ook heel goed foundation zijn). Het lijntje waar geen poeder over heen zit veeg je dan nog heel makkelijk uit, het andere met de poeder veegt moeilijker uit.
Het poeder fixeert je make up. Altijd je gezicht afpoederen voor het mooiste effect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst oogschaduw. Doordat je de oogschaduw als eerste gebruikt, leg je een goede basis op de huid en de porien, waardoor je make-up beter en langer blijft zitten en niet zal vlekken. Oogpotlood is van een andere substantie, waardoor deze in principe minder goed voldoet als basis. Hetzelfde geldt voor lipgloss: het is ook het beste om eerst een poedervormige substantie om de lip aan te brengen, alvorens de lipgloss aan te brengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eerst een lijntje trekken met kohl, dan de oogschaduw en de kohl een beetje vervagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik zelf altijd doe - voordat ik uberhaupt iets opbreng - is eyeshadow base (gewoon van de etos), tegen uitlopen enzo (helpt echt).

Daarna breng ik mijn oogschaduw op en boven maak ik een lijntje met oogpotlood en/of eyeliner.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe altijd eerst oogschaduw, dan oogpotlood en dan mascara.
Om te zorgen dat het poeder niet op de mascara en oogpotlood terecht komt.