Zijn er nog veel meer manieren om je luie oog te trainen?

Ik ken er nu inmiddels twee.

Maar met de vinger bewegen helpt niet zo.

En de andere manier wat ik had geleerd van mijn vriend was veel beter! Dat je zo'n blaadje door midden vouwt en dat je in die midden stippen zet. :)

Zijn er nog manieren? : D

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (4)

De enige echte manier die ik ken is je goede oog en paar uur per dag afplakken. Dan train je het luie oog. Dit doen ze bij kleine kinderen met een lui oog ook!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat Anneliez hieronder schrijft is overigens correct
Er nu niets meer aan te doen. Correctie kan tot een jaar of 8. http://www.oogartsen.nl/oogartsen/overige_oogziekten/lui_oog_amblyopie/ Of: eenvoudiger:
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBH6b.htm
Aan een lui oog kun je na je vierde jaar niets meer doen.Tot die tijd kun je het afplakken, en de mate van luiheid bepaalt het aantal uren dat geplakt moet worden.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is correct+
Correctie kan trouwens tot een jaar of 8.
Probeer je regelmatig te concentreren met beide ogen naar een punt toe.
Ik weet wel mdat je een lui oog recht kan laten zetten door een operatie.
Welke leeftijd weet ik niet.
Dan heb je er geen last meer van.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij volwassenen kan dit alleen kinderen daar weet ik de leeftijd niet van.
12 jaar geleden
j5m
12 jaar geleden
Ze trekken of korten dan de spiertjes in.
Paar daagjes met een lapje lopen en het is voorbij.
Je merkt er niets van.
Heb het van dichtbij gezien en meegemaakt.
Is echt aan te bevelen dan ben je er echt vanaf.
j5m
12 jaar geleden
nee want bij deze persoon is het inmiddels 17 jaar geleden.
j5m
12 jaar geleden
Waarom zoek je niet eens contact met en huisarts en leg je daar dit probleem voor.
Je zit er duidelijk mee.
Hij kan je hier vast mee helpen.
Mijn zoon is nu 29, maar heeft inderdaad als klein kind zijn oog afgeplakt. Nu echter nog, als hij vermoeid is, kan zijn oog weer "wegdraaien". Hij heeft daar overigens wél controle over; hij kan het ook bewust doen.