Wat te doen tegen nagels die snel breken?

Nagelharder helpt niet!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.2K

Antwoorden (8)

Kort houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien ligt het aan je vijl of je knipt je nagels, wanneer je je nagels knipt gaan de nagelplaatjes losliggen en hierdoor scheuren ze sneller en breken e.d.
Probeer niet te knippen als je dat doet en altijd vijlen naar 1 kant toe, het beste resultaat krijg je met een glasvijl.

Ook heeft gezond eten heel erg invloed op je nagels.
Als je echt er iets aan wilt doen dan kan je ook een nagelsupplement slikken, deze werken ook goed (drogist, tuinen oid)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien zou je eens af en toe een oliebadje kunnen nemen zodat je nagels zacht blijven.
Na de hand in wrijven met aloe vera creme of speciale voedende creme.
Ook regelmatig knippen en bijvijlen draagt bij tot het mider snel breken van de nagels
12 jaar geleden
Bij mij heeft het het heel erg geholpen om mijn nagels een tijdje kort te houden. elke dag goed verzorgen met een olie bijvoorbeeld van de essence. ook elke ochtend en avond een handcreme waarbij je ook je nagelwallen en riemen in smeert. ik zou er ook in die periode een nagellak op doen. gewoon echt even een week of 2 3 laten heratellen. daarna ben ik begonnen met een nagelverharder (extra sterk van de herome. bij mij hielpen nagelverharders ook nooit maar deze wel! verder altijd blijven verzorgen met olie en handcreme kan nooit kwaad. dit heeft bij mij heel erg geholpen ik hoop dat je er wat aan hebt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hebt u geen stevige nagels neem dan een kwart van een citroen en wrijf u nagels ermee in doe dit iedere dag gedurende 1 a 2 weken en u nagels zullen hard zijn.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ook dit kan helpen: steek de nagels een poosje in olijfolie. Zo worden ze steviger en breken minder snel af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nagels groeien van binnenuit.
Dus wordt de conditie van je nagels ook voor een groot deel van binnenuit bepaald.
Dus wat je eet en drinkt is belangrijk.

Al die nagelverharders die je op je nagels moet smeren hebben bij mij nooit geholpen.
Het moet van binnen uit komen.
De gezondheid van onze nagels is onder andere afhankelijk van voldoende vitamine B in het voedsel. Er bestaan echter verschillende soorten vitamine B. Vooral vitamine B8 is zeer goed voor de nagels.

Wat bij mij echt wel hielp was het innemen van kiezelzuur, silicea.
Dit is het belangrijkste mineraal voor de sterkte van het bindweefsel, vooral voor de huid, haren en nagels. Een tekort leidt tot broosheid of krimpen van dit weefsel. Dat kan men vooral zien aan de huid, de haren en de nagels.

Lees er in de bron meer over.
Er zijn verschillende merken en samenstellingen, al dan niet met vitamine D.
Welke ik had weet ik niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan liggen aan je voedingspatroon, niet uitgebalanceerd? Lijnzaad door yoghurt wil helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mariandel granulaat werkt goed