hoe word de sterkte van haarlak/ gel bepaald?

Toegevoegd na 13 minuten:
Op een pot of spuitfles staat altijd een nummer van 1 tot 5. Maar hoe word nou bepaald wat dit nummer is?
En kan je ook boven de 5 komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.7K

Het beste antwoord

Dat doet de fabrikant : hij weet, voor welke doelgroep de haarlak bedoeld is.
Sommige mensen willen alleen wat volume, en zorgen dat het kapsel een beetje zo blijft zitten als het zit nadat je het 's morgens gedaan hebt, andere mensen willen dat zelfs bij een windkracht 10 het haar onbeweeglijk blijft zitten.

Boven de 5 (mega strong of ultra strong) heb ik nog nooit ergens gezien. (1 of 2 trouwens ook niet....)

Bovendien kan je met elke haarlak het mega/ultra-effect wel bereiken, als je er maar genoeg van opspuit.
Na een halve bus sterkte 3 of 4 kan je ook aardig wat tegenwind verdragen...Je bent dan alleen 's avonds wel even bezig het eruit te borstelen!! Bovendien kan , als je teveel op één plek spuit, je haar eruit gaan zien of er een suikerlaagje opzit, en dat is natuurlijk niet de bedoeling : je krijgt dat er ook nauwelijks uitgewassen, zeker niet met gewone shampoo : je zult dan met afwasmiddel in de weer moeten!

Dus je kunt de haarlak kiezen, die met een 'normale' dosis het door jou gewenste resultaat geeft, en de fabrikant helpt je in de richting door de nummers.