Waar kun je groene kleurstof vinden wat huidvriendelijk is?

Ik wil graag eind oktober met een halloween-thema aan de slag in mijn zaak. Nu wil ik dus een olie en een creme groen maken om hier een "horror"-effect aan toe te voegen. Echter waar kan ik zo'n kleurstof vinden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Je zou denken spinazie. Maar ik vermoed dat het deels in de huid kan trekken en daarnaast zijn er ook mensen die van spinazie contactallergie krijgen.
Bij bodypaint gebruiken ze vaak food coloring / levensmiddelenkleurstof om (lichaams)verf aan te maken.
Kijk eens bij de eerste bron voor meer informatie.
Of ga niet zelf aan de slag met potten en pannen maar koop echte bodypaint.

Mijn tip: probeer het eerst op jezelf. Het liefst met meerdere recepten. Bekijk goed welke het prettigste in gebruik is en het makkelijkste te verwijderen is. Probeer het daarna voorzichtig uit bij iemand die je kent met een gevoelige huid. Je kunt bij die persoon voorzichtig wat van de emulsie aanbrengen aan de binnenkant van de arm, als een al te gevoelige reactie uitblijft kun je er van uitgaan dat het veilig is om te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Maak het zelf met behulp van kokende spinazie of een ander groen afgevend etenswaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klinkt misschien raar maar bij de Boerenbond. Daar verkopen ze (hier,middelgrote zaak) geur en kleurstoffen die zowel dier als mens vriendelijk zijn. Veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan ook schmink gebruiken als je er niet allergisch voor bent