waarom stinkt de urine van een mens zo erg .

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
3.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik lus geen asperge's dus dat is het niet

Antwoorden (13)

Dat zijn de bacterien die, deze geur geven. Met namen als je langer niet geplast hebt zoals ochtendurine. Ruikt je urine sterker dan normaal dan kan het zijn dat je een blaasontsteking hebt. Meestal gaat dat gepaard met pijn. Maar dat hoeft niet zo te zijn. Is dat bij jou het geval zou ik morgen vroeg met je ochtendurine even langs de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, ging er eerlijk gezegd vanuit dat het om een blaasontsteking zou gaan. Maar dat komt in mijn verhaal verkeerd over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Biologisch klopt dat inderdaad omdat niet gevraagd wordt waar urine naar ruikt, of waarom het soms anders ruikt. "stank" is inderdaad een relatief begrip.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oh, sorry, ik bedoelde mijn reactie n.a.v. de antwoorden va Xinix en JJ1.
Normaal gesproken ruikt urine helemaal niet zo erg. Als dat wel het geval is, is er meestal iets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, getver :(
In het normale geval ruikt urine, maar echt stinken is iets anders.
Meestal heeft de ochtendurine een uitgesproken geur, bijna stank omdat hij de hele nacht in je blaas heeft gestaan. Zeker als je weinig hebt gedronken kan de urine ook een uitgesproken geur hebben omdat hij dan zeer geconcentreerd is.
Afhankelijk van wat je eet of drinkt kan je urine ook een bepaalde geur of stank hebben, een bekend voorbeeld hiervan is het eten van asperges!
Bij een blaasontsteking gaat je urine ook ruiken, maar meestal gaat dit gepaard met pijn bij het plassen.
Mocht je je er zorgen over maken, altijd even overleggen met de huisarts!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De enige en echte werkelijke reden is doodeenvoudig en simpel, omdat je aangeleerd hebt om te als stank te zien...
Een baby heeft geen voorkeur of afkeur en de ouders leren een kind al heel snel dat het heel vies is... En jij hebt dat kennelijk heel goed onthouden en je reageert precies zoals je geprogrammeerd bent...
Dat is echt de enige reden... sorry dat ik het niet anders kan zeggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stinken of lekker ruiken is een interpretatie van de mens.

We hebben er niets aan, urine, het drinken is ongezond. Dus interpreteren we het als stank, niet nodig, weg van blijven.

De mensen die het lang geleden lekker vonden ruiken zijn uitgestorven:) De oorsprong is dus biologisch, later cultureel versterkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Urine heeft een sterke geur omdat het een afvalproduct in geconcentreerde vorm is. OFtewel: Alle stoffen die slecht zijn voor je lichaam worden hierin opgenomen.

Je ervaart het als stinken omdat je lichaam aangeeft dat het een product is wat je neit moet nuttigen, wat slecht is voor je. Jij noemt het stank omdat je ouders dat gezegd hebben. Normaal gesproken zou je zowieso een aversie ervan hebben omdat het niet echt eetbaar is.

Je kan Urine echter gewoon drinken: Er zitten geen bacterien in, tenzij je een blaasontsteking hebt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er van alles in zit.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de urine stinkt is het vaak het gevolg van blaasontstekingen (of andere ontstekingen in de urinewegen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook vaak het gevolg van dingen die je eet of drinkt: bijv. asperges of peteh bonen. Pillen zijn ook een bekende oorzaak. Urine buiten je blaas (bijv. in een pisoir) stinkt al heel snel heel erg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Urine zelf stinkt niet. Er zit hoogstens een geurtje aan dat niet echt lekker is.

Urine gaat pas stinken als het een poosje aan de openlucht heeft blootgestaan. Dan gaan de bacterieen zich ermee bemoeien en krijg je stank.

Een schoon toilet stinkt niet omdat het steeds wordt doorgespoelt en verwijdert.
Met name urine kalk stinkt ernstig.

Men denkt dat men met een scheut chloor of bleek een toilet schoon maakt, maar dat is niet zo, het ziet er schoon uit en je ruikt de chloor. Zodra die geur weg is komt d estank ook snel weer terug.

Spuit dagelijks een beetje antikalkmiddel wat aangelengd is met water in je toilet en neem de buitenkanten er mee af.
Dat is dagelijks onderhoud.
Verder 1 maal per week een scheutje in de pot puur.
Laat het altijd even inweken ook het aangelengde gedeelte

Vedrer egbruik je nog een algemeen schoonmaakmidel wat je aanlengd.

Puur is juist veroorzaker van strepen en residu.

Aanlengen is nodig omdat je water nodig hebt als transportmiddel om het vuil af te voeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe geler je urine, hoe meer hij ruikt. Dan zitten er meer afvalstoffen in. Dit heeft te maken met de hoeveelheid water/vocht die je tot je neemt.
Als je urine wat lichter is drink je voldoende om de afvalstoffen beter af te voeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt helemaal, dit had ik ook willen antwoorden.
Als je weinig drinkt ruikt je urine veel sterker +1
Stinken is subjectief. Er zijn diersoorten waarvan de urine nog een paar graadjes onaangenamer ruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eigenlijk hoeft het helemaal niet zo erg te stinken,als het erg stinkt ben je vaak te weinig naar de wc gegaan,te weinig gedronken,of te veel rotzooi gegeten...probeer maar uit:eet een week gezond,drink voldoende en ga regelmatig naar de wc...na 5 dagen merk jij verschil!!!