Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wordt mijn haar met een spoeling ook groen?

Ik heb mijn haar hoog blond, bijna wit, ik wil graag weer richting mijn eigen kleur en dat is donkerblond maar als ik dat ga verven dan wordt het groen, weet ik uit ervaring, ik vraag me dus af of dit ook met een spoeling zo is of dat ik dat gewoon wel kan doen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Ja, met een uitwasbare spoeling kan er ook een groene waas over je haar komen, ik heb dit zelf in het verleden gehad!
Maar misschien kwam dat omdat ik er al vele kleuren op had zitten, mijn tip: vraag het aan de kapper in de buurt voor alle zekerheid!

En mocht je het toch proberen en je krijgt een groene waas, smeer er dan een flinke hoeveelheid ketchup in, even in laten trekken en uitspoelen en dan moet het weg zijn volgens mijn bron!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan! Ik spreek uit eigen ervaring, wou ook van hoog blond naar donkerblond en met kleurspoeling donkerblond na een paar keer wassen had ik kaki kleur (brrr..)
Ben dan maar naar de kapper gegaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga niet zelf lopen rommelen maar laat dit door een professioneel doen;ga naar de kapper.Dan word het tenminste goed gedaan en zit je niet met de ellende.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi groen is niet lelijk... Kans is aanwezig, ook met spoeling.
De kapper behandelt je haar voor met een rode verf in bepaalde verhouding met waterstofp/water om dat groen te voorkomen. Ik zou naar de kapper gaan of goed advies vragen in kapperswinkel ( waar je ook professionele verf kunt kopen).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je een spoeling neemt met een goudtint wordt je niet groen, je krijgt dan wel een rode gloed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat ze bijna wit blond is, heeft ook een spoeling in goudtint geen zin. Je moet het haar eerst voorpigmenteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is wel waar wat jij zegt, alleen was de vraag, of je met een spoeling groen wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sommige produkten kunnen wel over wit haar direct aangebracht worden, de 100% grijsdekkende.
Als je het toch zelf wil doen, moet je niet in een keer zo'n grote kleursprong maken, maar stapje voor stapje. Elke keer een tintje minder blond nemen, tot je je eigen kleur weer (bijna) hebt. dan kun je het verder zonder problemen laten uitgroeien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het wordt groen ,ook als je in gloor water gaat zwemmen kan dat gebeuren ,maar dat is een ander probleem . Wat is er loos ,bij het lichter maken hebje veel geel en rood pigment vernietigt ,dat moet je weer terug brengen .ja hoe moet dat !gebruik dus niet de kleur die je had maar een kleur met heel veel rood ,zoals Rood blond ,koper blond , goud koper enz en mocht dat weer iets te rood worden ,dan je donker blond .btr gewoon verf want met spoeling kan je iedere week aan de slag .jo laat het bij een goede kapper doen ,maak een prijs afspraak .is je haar poreus de kleur blijft heel slecht zitten ,de schubben die de nieuwe kleur moeten vast houden zijn kapot .overweeg gewoon blond teblijven en langzaam weer wat donkerder .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding