Moet een tas alijd bij de schoenen passen qua kleur en zo? Bij een outfit! Hoe zit het met andere accesoires, sieraden etc?

Dan heb ik het over een echte outfit, een mantelpakje, een jurk, iets meer formele kleding voor feestjes, bruiloften, werk etc.

Moet de tas bij de schoenen passen, en de sieraden of accesoires, qua kleur en/of stijl.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
8.9K

Het beste antwoord

Het is mooi als je zorgt dat je kleding en accessoires op elkaar zijn afgestemd wat stijl betreft. Als het om een formele gelegenheid gaat wat minder uitgesproken. Bv. bij een net mantelpakje draag je geen espadrilles. Afstemmen qua stijl en formeel is echter wat anders dan saai!
Je kunt bijvoorbeeld een kleur laten terugkomen in schoenen of tas. Zorg ook dat het niet 'te veel' wordt dus én een ketting én een sjaaltje.

Ik geloof dat je altijd dicht bij je eigen stijl moet blijven. Dus net die 'gekke' nagellak of net wel een knalrode tas bij een zwart jurkje ofzo. Gewoon een 'jou-toevoeging'!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het is natuurlijk wel zo mooi als je zorgt dat je schoenen en tas bij elkaar passen. Hoe beter je spullen bij elkaar passen, hoe verzorgder zie je eruit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja en nee. Ik vind zelf een kleuraccent waar je het niet verwacht altijd heel leuk. Maar hou het wel een beetje rustig. Een zwart jurkje met kleurige pumps kan leuk zijn. Maar je moet het niet overdrijven. Niet én kleurige schoenen, én een kleurige ketting én een kleurige tas.
Over het algemeen kun je best wel alle kanten op. Maar als je kiest voor een bruin leren riem zijn zwart leren schoenen een beetje mis. Als je qua kleur wil afwijken maak er dan een statement van, niet een misser.
En natuurlijk let je een beetje op de stijl, een getailleerd net jurkje met slippers werkt niet. Maar een strandjurk met brave pumps ook niet.
Als je er al voor kiest om iets afwijkends te doen doe dat dan met overtuiging, dus niet bijna bij elkaar passend. En bij twijfel kun je meestal beter iets weglaten dan iets extra toevoegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je 'moet' natuurlijk niks en ik ben het er mee eens dat je wel bij je eigen stijl moet blijven.
dat de kleuren en/of de stijl van je kleding is afgestemd op de accessoires is netjes en verzorgd maar het kan ook saai worden dus pas daar een beetje mee op.
Het belangrijkste is dat het iig. niet vloekt met elkaar.
maar soms kunnen tegenhangers ook prima bij elkaar juist omdat het tegenhangers zijn, die accessoires kun je dan het beste wel een beetje uit elkaar houden ( dus bijvoorbeeld schoenen met geel en een tas met paars...dit moeten dan natuurlijk niet allebei hele springende kleuren zijn)

Toegevoegd na 1 minuut:
(met springende 'kleuren' bedoelde ik de kleurtinten)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dat het tegenwoordig niet meer hoeft. Kijk naar de colourblocking trend. Bv een rode jurk met fel blauwe pumps kan perfect.
Dus een beetje knallen kan heel goed tegenwoordig