Ik heb vet haar, moet het om de dag wassen (zonder speciale shampoo, elke dag). Ik vroeg me af of door highlights te nemen, mijn haar droger wordt.?

en ik daardoor minder vaak mijn haar hoef te wassen. En wordt door een permanent te nemen (niet zo'n oude vrouwen permanentje, maar met van die grotere krullen) mijn haar ook droger wordt? Zo niet, weet iemand wat ik aan vet haar kan doen(gebruik al speciale shampoo van een kapperszaak tegen vet haar).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
2.3K

Antwoorden (7)

Ja je haar wordt droger door verf of permanent maar dit is geen oplossing tegen vet haar. Door je haar teveel te wassen wordt het ook vet. En ik weet niet of je conditioneer gebuikt? Anders niet doen want daar wordt je haar ook vet van. En ook van: haarlak, gel, wax enzv..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedere dag wassen is funest voor je haar .
Het wordt er alleen maar vetter van.
Gebruik een goede shampoo voor vet haar maar was het niet zo dikwijls.

Toegevoegd na 1 minuut:
(om de anderste dag)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit doet ze al. Zie vraag.
Vet haar hoeft niet altijd aan je haar zelf te liggen.
Ik heb momenten in het jaar dat ik ook heel vet haar heb maar dat komt dan door dat mn huid van mn gezicht heel vet is en je strijkt ongemerkt vaak met je hand langs je gezicht door naar je haar,let daar maar eens op ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zowel van permanenten als v\blonderen wordt je haar droger, maar highlights zijn maar plukfes, dus op de niet gedane haren zal je haar even vet blijven,
Een alternatief voor iedere dag wassen is droogshampoo, dat spuit je in je haar, wrijf je even in en borstel je uit.,

Toegevoegd na 17 uur:
als je je haar wast, masseer je hoofdhuid dan NIET, dat stimuleerd alleen de vetkliertjes tot aanmaken van vet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van highlights wordt je haar ZEKER droger, echter het zijn behalve alleen plukjes vaak ook alleen plukjes aan het uiteinde.

En je haar is vaak vet vlak bij je hoofd.

als je het leuk vindt kun je ze er zeker inzetten maar ik zou een poging doen een tijdje maar 1x per week te wassen en desnoods tussendoor een droogshampoo gebruiken (van dat poeder door neem je heel veel vet mee weg)

ben je niet meer in de pubertijd helpt een paar weken je haar niet wassen ENORM goed tegen vet haar (in de vakantie???). Ben je nog in de puberteit zal dat wel niet voldoende zijn.

Ipv highlights kun je ook je HELE haar een keer laten kleuren (desnoods met iets dat lijkt op je eigen kleur). Dan wordt je hele haar stugger en veel minder vet.

Echter.... als het vet-probleem niet weet aan te pakken zal de uitgroei weer vet worden
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het haar wordt wel droger, maar dat is maar tijdelijk. De talgkliertjes die uitmonden in de haarzakjes zijn misschien te actief. :) + voor de rest van de info
Hoi,

Mijn haar wordt wel droger van highlights.Maar ik controleer ook regelmatig mijn borstel en maak hem schoon en leg deze even in water of in een bakje water met azijn.
Ik gebruik ook weleens droogshampoo hier wordt je haar ook droger van.Doet de shampoo ook wat van de kapper?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet te vaak wassen. twee a drie keer pw is meet dan genoeg. en niet al te veel producten zoals haarlak en gel gebruiken