Klopt het dat de confectiematen in de VS groter zijn dan in Europa?

Ik heb ooit gehoord dat de maten in de VS groter zijn, dus dat een Europese Large een Amerikaanse Small is, klopt dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
4.4K
Kimath
12 jaar geleden
volgens mij niet hoor. Ik had eens bij een Amerikaanse site besteld (Jinx), het was een T-shirt in maat S, en het past mij perfect (ik heb hier in Nederland ook S).
Wat ik wel zag was dat je daar (heren)shirts tot 4XL had.

Het beste antwoord

nou niet zo extreem. maar het kan iets anders uitvallen maar dat heb je hier in NL ook.
een Large bij de H&M is een Medium bij de Miss Etam.

Maar over het algemeen komt het goed overeen.
Vorig jaar nog shirts gekocht in Amerika en die waren gewoon de zelfde maat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Doorgaans wel ja. De Amerikaanse confectie is iets groter. Maar Italiaanse confectie valt weer kleiner uit. Ook in Amerika!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Confectiematen in de VS worden meestal ook in EU maten weergegeven, zie bijvoorbeeld de binnenkant van een zéér bekend schoenenmerk, deze zijn hetzelfde en geven UK EU en VS maten weer in het label. Maatvoering is dus hetzelfde. Zie bronvermelding voor meer info en bedankt voor jouw info.