Is het scheren van je bovenbenen slecht?

Je hoort wel eens mensen zeggen dat het slecht is, maar is dat wel waar en waarom dan? Ik heb dik zwart haar en dat zie je dus heel erg, ik zit er ook over te denken om het te blonderen of zoiets, kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
11.4K

Antwoorden (3)

de kans is groot dat je na verschillende keren scheren
donkere stoppels terugkrijgt.

Toegevoegd na 2 minuten:
zelf thuis ontharen is mogelijk. Je kunt scheren, harsen, epileren of ontharingscrème gebruiken. Dit zijn allemaal tijdelijke oplossingen. Om definitief van ongewenste haargroei af te komen kun je terecht bij een schoonheidsspecialiste of een speciaal instituut. Daar kun je de haren laten verwijderen met een zogenaamde flitslamp of laser of je kunt kiezen voor elektrisch ontharen.

Toegevoegd na 3 minuten:
je bovenbeenhaar blonderen lijkt me geen goede oplossing.
ik las ergens wel dat iemand lichtere haren kreeg dmv citroensap... ik heb daar mijn vraagtekens bij. wellicht uit te proberen.
sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Citroensap werkt bij mij uitstekend! Allemaal blonde haartjes (:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
reuze! hoe gaat dat in z'n werk?
Nee4, op zich is het niet slecht, je kunt jezelf zo vaak schren als je wilt, maar je huid vind dat niet leuk. Dus 2 a 3 keer per week en daarna je benen in wrijven met een olie of zo, is wel ok. Want op zich kan het nog wel tegen dat scheren, maar niet tegen de scheergel, de zeep, daarmee wordt de natuurlijke balans van de huis verstoord. Zelfde reden waarom je op zich wel kan douchen elke dag, maar liefst gewoon spoelen, niet elke keer echt helemaal met zeep wassen. Hoe minder troep je voor je huid gebruikt, hoe beter dat voor je huid is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dat is eigenlijk groot gezeur, je kan best je bovenbenen scheren als je het maar regelmatig bij houd, ik zou zeker niet blonderen, als de je een keer op het strand zit en de zon schijnt erop is dit zeker niet mooi!!