Vanaf welke leeftijd heb je geen toestemming nodig voor het zetten van een oorbel? ( LEES BESCHRIJVING! )

Ik wil alleen antwoorden die zeker zijn, met een bron. Anders krijg ik alleen maar verschillende antwoorden, en dan weet ik nog niks!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
3.3K

Het beste antwoord

Leeftijdsgrens voor piercing

Het is verboden om een piercing aan te brengen bij kinderen onder de 12 jaar. Het aanbrengen van een piercing in de oorlel mag wel.

Jongeren van 12 tot 16 jaar mogen alleen een piercing laten aanbrengen met toestemming van de ouders. Er mag geen genitale piercing worden aangebracht en bij meisjes mag geen tepelpiercing worden aangebracht. De ouders moeten aanwezig zijn bij het laten zetten van de tatoeage of piercing.

Jongeren van 16 jaar en ouder mogen zelf bepalen of zij een piercing laten aanbrengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eh jawel. Er staat dat je vanaf 16 jaar geen toestemming nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is wel een antwoord op de vraag.
Vanaf je 12e kan je zonder toestemming een oorbel laten zetten.
( En dat was de vraag)
Ik weet ook dat het klopt, ik was zelf ook 12 en had het samen met een vriendin laten doen( zonder toestemming van ouders)
Mijn broer had op z'n 14e een tongpiercing laten zetten ook zonder toestemming!
Maar dat bleek achteraf toch fout geweest te zijn( van die piercer) daar had hij toestemming voor moeten hebben.Maar een oorbel zetten doet iedere juwelier hoor, dat valt niet onder piercings.^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een oorbel is wel een piercing.
Piercen = de huid doorboren. Zoals je hierboven in mijn antwoord kunt lezen is het NIET toegestaan om iemand van 12 te piercen zonder toestemming. Oorbellen vallen hier ook onder.
Dat het gebeurt is een ander verhaal, maar het mag NIET.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor je antwoord,klopt helemaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een leuke minnen, mensen die de overheid niet geloven in hun regelgeving?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach ja,daar doe je toch weinig aan.
Bij mij interesseren die minnen mij helemaal niets. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mij in principe ook niet, maar dit is nogal vreemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit komt omdat er gv'ers zijn die het leuk vinden om zowat iedereen een min te geven,ondanks dat het antwoord goed is.
Ze vinden het leuk om op die manier te proberen gv'ers op stang te jagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja daar heb ik ook last van, van die minners. Maar ik ben het helemaal eens met je antwoord, covered. Hoe kan het ook anders? Het is een feit. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks, ImaginaryGirl:)