Is het normaal dat je opeens heel veel kunt beginnen zweten?

Normaal zweette ik heel erg weinig. In de tijd dat ik 1 deospuit had opgespoten had mijn zus er al 4 nieuwe gekocht ofzo. Maar laatst begon ik opeens heel hard te zweten? Door het 'goede' weer is het al niet. Kan dit gebeuren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Ja, dit komt allemaal door de puberteit (zag dat je 14 bent). Door de veranderende hormoonhuishouding, kun je extra gaan zweten, net zoals dat je in de puberteit meer puistjes krijgt. Het gaat allemaal vanzelf over! Voor nu is het belangrijk dat je jezelf goed schoonhoudt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is zeker normaal! Had ik ook aan 't begin van m'n puberteit. M'n zweetklieren maakten overuren! Let erop dat je kleding niet te dik is, dat je regelmatig een douche neemt/opfrist (met name onder de oksels) en 't liefst ook een deo. Ik heb een tip voor je: gebruik het liefst een deoroller! Helpt het beste. (Voor mij tenminste) Ik heb er veel baat bij gehad. Deodorant werkt trouwens het best nadat je je hebt gewassen, doordat de huid dan schoon is en 't dan beter zijn werk kan doen.
Draag vooral katoen, daar kan je ook veel profijt van hebben.
Onthaar je oksels ook, als je dat doet kunnen er minder bacteriën onder je oksels blijven.

Heel veel succes!