Hoe blijf je langer bruin?

Heb nu een goeie bruine huid en wil t zolang mogelijk blijven houden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.2K

Antwoorden (8)

Na het douchen insmeren met bruinings aftersun :-) doe ik ook en werkt prima
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je lichaam wel wassen maar geen scrub gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
K dacht dat scrub goed was?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je raakt die opperhuid toch wel kwijt, of je nu wast
of scrubt of wat dan ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij scrub schrob je gauwer je bruine kleurtje eraf.
Blijven smeren met creme en bruiningscreme. Je huid wordt er niet mooier op maar je blijft wel lang bruin.
Je lichaam wilt af van je oude huid die bruin is want dat is 'verbrand' of aangegaard. Dus als je te lang blijft smeren en de oude huid niet vernieuwd wordt door jr normale wit kleurige huid dan gaat je bruine huid steeds rimpeliger ogen en raar en droog aanvoelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je huid vernieuwt zich voortduren.

Alleen de buitenste laag van je huid, de opperhuid, wordt bruin onder invloed van de zon.

De opperhuid (in medische vaktermen: epidermis)
is het buitenste laagje van de huid. Deze bestaat voor het grootste deel uit hoorncellen.
Deze cellen worden voortdurend nieuw gevormd in de onderste laag van de opperhuid. De cellen vermeerderen zich door deling.

Die nieuwgevormde hoorncellen schuiven steeds een beetje op naar de oppervlakte van de huid omdat ze door de voortdurende aanmaak van nieuwe cellen naar boven worden geduwd. Wanneer de cellen hoog in de opperhuid komen te liggen gaan ze dood.

Je slijt die bovenste huid er als het ware steeds af.

Dat is een natuurlijk proces, wat je niet kan stoppen.

Als je verbrand bent door de zon, dan merk je dat nog sterker: dat heet vervellen.

Veel smeren, goed invetten, laat het er wel langer wat mooier uitzien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, beste minnaar.
Je kan het er wel niet mee eens zijn,
maar het is toch zo.
Je moet eigenlijk al van in de lente betacaroteen innemen. Dit zit ook in worteltjes. Zo wordt je sneller, mooier bruin en blijft het ook langer. Verder kan je nu enkel je huid gehydrateerd houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooral goed scrubben voor je de zon in gaat, dan zijn al je dode huidcellen er weer af en blijft je bruin iets langer zitten. Ook als je gebruind bent vooral goed in blijven smeren met bv. dove bodylotion, je hebt ze met een heel licht kleurtje zodat je toch dezelfde kleur bruin blijft als je iets lichter word, wel goed uitsmeren, dat wel.

en natuurlijk zorgen dat je niet verbrand. Onder de zonnebank gaan kan ook, maar als je dat te vaak doet is het slecht voor je.
succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zodra je uit de zon gaat moet je bruinings aftersun op je lichaam smeren, dan blijft je lichaam langer bruin!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klink misschien cynisch, maar is niet de bedoeling, steeds in de zon blijven, je huid vernieuwd elke vier weken, je moet het echt bijhouden anders gaat het er weer af.