Hoe kom je aan deukjes in je nagels?

Ik zat net mijn nagels te lakken en heb in de nagel van mijn duim een enorme deuk, op mijn ringvinger (van dezelfde hand) een kleiner deukje. Deze zitten er al een tijdje en lijken niet uit te groeien. Ik heb deze nagels naar mijn weten nooit tussen een deur of wat dan ook gehad. Wat zijn deze deukjes en hoe kom je eraan? (Ook de mensen die weten hoe je eraf komt mogen reageren!)

Toegevoegd na 16 uur:
Ik heb lange nagels van mezelf, doe dus niet nagelbijten oid. hiervan kan het dus niet komen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
41.6K

Het beste antwoord

Het kan zijn dat je nagelriemen een keer beschadigd zijn geweest of te ver teruggeduwd. Dan kan de nagel nog in het nagelbed een beetje inzakken.
Als dat het is, dan groeit het wel uit, maar dat kan soms heel langzaam gaan (veel langzamer dan je nagel zelf groeit, de 'deuk' schuift wel op uiteindelijk, en verdwijnt dan).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht, dit is een hele grote mogelijkheid, vroeger duwde ik mijn nagelriemen altijd tot op het randje terug!

Andere antwoorden (4)

Hoe je eraan komt, zou ik ook graag willen weten vanwege de lelijke groeven in de nagels van mijn beide duimen. Hoe je eraf komt, weet ik wel! (althans, dit heeft bij mij geholpen) Een paar maanden geleden liep ik in het winkelcentrum toevallig zo'n verkoopstandje met dode zee cosmetica tegen het lijf. De verkoopster vroeg me mijn nagels te laten zien en besloot een van die duimen onderhanden te nemen met een viervoudige polijstvijl. Om me te overtuigen dat het echt werkte, heb ik daarna de rest van mijn nagels zelf mogen behandelen en het zag er inderdaad meteen beter uit. Uiteraard heb ik het veel te dure setje wat zij graag kwijt wilde niet aangeschaft, maar bij het Kruidvat heb ik een aardig alternatief gevonden. Voor nog geen twee euro vond ik daar van het merk beauty essentials een polijstvijl die prima werkt. Eens in de paar weken even bijwerken, laagje transparante lak en eventueel een kleurtje erover en klaar is kees! Dit een paar keer volhouden en het is al gauw een stuk minder. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nagels zeggen veel over je gezondheid. Geribbelde nagels kunnen wijzen op een gebrek aan zink.
Ook begint psoriasis bij 10 % van de mensen bij de nagels in de vorm van ribbels of putjes. Het kan ook een vroege
manifestatie zijn van arthritis. vaak zie je dan ook een roobruinachtige verkleuring optreden.
Ga eens langs bij een dermatoloog om te weten te komen óf er iets aan de hand kan zijn, als het je ineens opvalt.
amc
12 jaar geleden
De deukjes in je nagels komen vaak voor door het gebrek van vitamines. Het helpt als je vitamines slikt of een goede zalf voor overdag en de nacht via de huidspecialist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
deukjes komen er door nagelbijten, door de druk die je uitoefende om te kunnen bijten mak je een misvorming aan de basis en vandaar dat je nagels er gedeukt uitzien......trouwens wil je er van af geraken, dan ga je een viertal weken niet meer nerveus nagelbijten moeten beginnen......en volhouden hoor, anders heb je binnen de kortste keren weer zo een glooiing in je nagel spreek uit ondervinding. bij mij is het net eender
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb erg lange nagels van mezelf, en bijt niet (in het verleden wel veel gedaan, maar toen had ik deze deuken niet)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb deze wel, en telkens ik iet of wat heb warvan ik denk dat kan mij bang maken, dan begin ik te nagelbijten,
hoewel het in feite niet mijn nagels zijn die er aan moeten geloven, maar wel het vel eromheen. misschien wel hierdoor dat ik te ver aan de bron van de nagelriem ben opgeschoven en dus aan het nog weke gedeelte druk uitoefen, dit is toch goed mogelijk ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja is inderdaad heel goed mogelijk, maar bij mij niet het geval. Het viel me op dat er in 1 nagel een dikke deuk zat...