Hoe komt er weer een punt aan een afgeknipte haar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Er komt geen nieuwe punt meer aan een afgeknipte haar. Je haar groeit vanaf de haarwortel. De rechtafgeknipte haar zal wel opnieuw gaan slijten en uiteindelijk zal die samen met alle haren ernaast weer een "dode punt" worden.

Als je echt doelt op de vorm "punt" dan kan dat alleen als er een hele nieuwe haar groeit uit een haarzakje, dan heeft het nieuwe haartje een duidelijke puntvorm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het slijt daardoor worden de uiteindjes dunner dus puntjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet nagaan dat je haar ongeveer 1 cm per maand groeit. Na een jaar is het haar dus 12 cm gegroeid. Vooral als je lang haar hebt kun je dus nagaan dat de punten er al heel lang zitten. De "dode" punten kunnen worden veroorzaakt door het schuren langs kleding, het weer bijv de zon, fohnen enz. Wat aan te raden is om regelmatig de punten te laten knippen. Kort haar rond de 6 weken en lang haar toch echt wel 1 x in de 2 maanden. Zo blijven se punten beperkt