Hoeveel is maat m in normale cijfers?

ik weet dat deze vraag een keer aan bod is gekomen, maar ik wil weten in andere cijfers, daar staat 40/42, maar ik heb 164, dus hoeveel is M in dat soort maat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
45.7K

Het beste antwoord

Daar is geen antwoord op te geven. Maat 164 is een kinderLENGTEmaat, die gaan van maatje 50 (lichaamslengte 50 cm, baby dus) tot en met 178 (lichaamslengte 178 cm).

De S, M, L, XL maten zijn gewoon volwassenmaten en die zeggen niet veel meer over de lichaamslengte maar vooral over de breedte.

Als je 164 cm lang bent en niet extreem dik dan kun je vaak al een XS of S aan voor bovenkleding. Broeken zijn dan vaak nog wel lang maar zeker in landen als Frankrijk kun je die wel kopen omdat de mensen daar veel vaker kleiner zijn. Het is dus een beetje zoeken als je jouw lengte hebt maar er zijn genoeg vrouwen van jouw lengte en korter en die shoppen niet op de kinderafdeling.

Voor maat M kun je geen getal geven omdat dat dus meer de breedte aangeeft. Iemand van 165 cm lang en met een normaal postuur kan vaak wel een M aan voor bovenkleding maar zal een broek moeten kopen maat M in een korte versie.

Iemand van 180 cm lang en dun kan nog wel een M voor vrouwen aan voor bovenkleding maar zal een broek moeten kopen die niet te kort is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ok nu zie ik dat je een man bent, als je 164 lang zou zijn dan pas je nog niet echt een M maat van bovenkleding. Mijn zoon is langer en die past nu net Sjes van tshirt maar heeft nog kinderlengtemaat broeken aan. Hij is ook erg dun maar een lengte maat M voor shirts is gewoon te lang.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nog even door groeien dus...

Andere antwoorden (4)

In Nederland staat M gelijk aan 38/40

Je hebt ook M voor kinderkleding, dan staat M gelijk aan +/- 128/140

Toegevoegd na 19 minuten:
Yvke1983
dat kan zijn dat het daar staat, maar ik heb zelf maat 40/42 en ik pas echt geen M. L wel,

algemeen genomen is L 40/42.

Hier nog een paar verwijzingen in webshops van winkels:

http://www.missetam.nl/maatwijzer/nl/page/241/
http://www.wehkamp.nl/damesmode/jurken-rokken/jurken-rokken/vila-jurk/C21_1A1_1A1_538985/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Overigens, een heren M is dan weer anderes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat kan zijn dat het daar staat, maar ik heb zelf maat 40/42 en ik pas echt geen M. L wel, algemeen genomen is M 40/42. http://www.missetam.nl/maatwijzer/nl/page/241/
http://www.wehkamp.nl/damesmode/jurken-rokken/jurken-rokken/vila-jurk/C21_1A1_1A1_538985/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha, nee, zo ga je je gelijk bewijzen... :S Zullen we het gezellig houden? Ik ga jou toch ook niet lopen minnen omdat ik het niet eens ben met je antwoord?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
M is idd 40/42
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Yvke Uit beide door jouw aangevoerde links haal ik nergens een M=xx of L=xx antwoord. Bij Spekkebekkie doe ik dat wel. @OneWayOrAnother Ik kan dan weer zeggen dat het niet zo is, zonder bewijs, daar heeft niemand wat aan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.hm.com/nl/sizeguide?show=sizeguide_ladies 32/34 - 36/38 - 40/42 en dan kom je bij 44 t/m 58 = L t/m 3XL
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.hm.com/nl/sizeguide?show=sizeguide_men En dan verzuimt IEDEREEN nog om herenmaten in ogenschouw te nemen.... L=41/42
L=52/54
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Trouwens wie zegt dat de persoon die deze vraag steld een vrouw is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sta ik nu pas bij stil het is een man dus dan zou het 39/40 voor overhemd,, voor andere kleding dus 48/50
Maat M staat gelijk aan 40/42 en een kindermaat M is er niet in nederland
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor mannen overhemd : 39/40
overige kleding : 48/50
broeken : 31,32,33

Voor vrouwen is het 40/42
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als jij het hebt over de herenmaat M, dan zou die in kindermaat 188 heten. Als jouw kledingmaat 164 is, dan zou een S je kunnen passen. Die kan je best kopen als je nog in de groei bent.
Omdat dames t-shirts vrijwel nooit het door mij gewenste model hebben koop ik meestal een jongens- of herenshirt. De jongensmaat 164 past mij als hij ruim valt, 176 is altijd goed, en de herenmaat S past als die niet te lang en smal is. Zo kun je het een beetje vergelijken.
Amadea