Hoe kom je van een droge jeukende schilverende hoofdhuid af? Het is geen roos. Is er een groot moeders trucje?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.5K

Het beste antwoord

Heb je ook droge plekken op je gezicht? Dan zou het ook een soort eczeem kunnen zijn. Probeer dan eens een shampoo met manuka-olie. Ze zijn in elk geval verkrijgbaar bij de body-shop. Ik heb het zelf ook gehad en dit was het enige dat hielp.
Is het geen eczeem, dan kan je een geïrriteerde hoofdhuid hebben. Die ontstaat vaak door teveel wassen, te heet water, te veel (geparfumeerde ) shampoo en niet goed uitspoelen.
Uiteraard is krabben uit den boze, hoe verleidelijk dit ook is. Pak liever de oorzaak aan. Die kan liggen in een (over) gevoeligheid voor geur- en kleurstoffen. Probeer dan eens een dermatologisch geteste champoo zoals Neutral. Hierin zitten zeker geen parfum en kleurstoffen. Ook niet in haargel, als je die gebruikt.
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Volgens mij was je te vaak je haren waardoor
Je hoofdhuid te droog word. Je kan even een masker voor je haar halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slaolie over je hoofdhuid wrijven, dit maakt het zacht en minder droog. Niet doen voor je de deur uit gaat want je haar wordt er natuurlijk wel wat vettig zijn. Gewoon s'avonds doen en 's morgens eruit spoelen.

Toegevoegd na 18 uur:
Het kan trouwens ook tijdelijk zijn, door bojv een verminderde weerstand of stress.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet teveel shampoo gebruiken en belangrijk is ook het haar goed uit te spoelen.
Niet al te warm water gebruiken en eindigen met bijna koud water.
Gebruik een aangepaste shampoo die geschikt is voor je haar.
De hoofdhuid zachtjes masseren met de vingertoppen.
Geen crème-spoeling op de hoofdhuid doen maar op de haren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het voornamelijk in je haargrens voorkom heb je waarschijnlijk Seborroisch eczeem,bij de dokter kun je Ketoconazol shampoo op recept krijgen en hiermee gaat het weg. Is het erg hardnekkig kun je er Locoid-lotion naast gebruiken.
Gewone antiroosshampoos helpen hier niet tegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tea tree olie op de vingertoppen doen en je hoofdhuid hiermee masseren. Dit ontsmet de huid ook, maar maakt de huid ook rustig en zorgt door het vette van de olie dat de schilfertjes die er zitten oplossen.
Doordat je hoofdhuid weer in balans raakt, zal het opnieuw schilferen minder worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voordat je je haar wast er even een kwartier olijfolie in laten zitten,goed voor je hoofdhuid.en blijft zach na wassen met shampoo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan het misschien zijn dat je psoriasis hebt? In dat geval zou je het beste naar de huisarts kunnen gaan. Hij of zij beoordeeld je hoofdhuid en beslist dan of ie er zelf een recept voor kan uitschrijven of dat je er mee naar een dermatoloog moet. Wanneer je dokter jou zelf een recept voor schrijft,kun je meestal bij de apotheek een lotion of een teer shampoo op halen. Is het geen psoriasis, dan zou je gewoon olie van de zwitsal kunnen proberen of naar de etos gaan en je daar eens te laten informeren over producten tegen berg. Het hoeft trouwens niet persee een etos te zijn hoor. Een apotheek is ook goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem. (Anti roos shampoo hielp maar tijdelijk, na minder dan 6 uur was de jeuk weer terug)
Ik ben naar een erg professionele kapper gegaan (Hairmaxx) en heb om advies gevraagd. Sindsdien gaat het beter.

2x per haarwasbeurt wassen met shampoo: De 1e keer spoel je alleen de viezigheid weg, de 2e x reinig je ook je hoofdhuid

Gebruik een Hydraterende shampoo (en laat die de 2ex even 1 à 2 minuten inwerken) , er waren bepaalde ingredienten die je volgens haar moest mijden maar die weet ik zo niet. De bekendste merken zouden júíst deze ingredienten erin hebben en het was dus beter om een (huis?) merk of onbekend merk shampoo te nemen.

Het aantal haar-wasbeurten moest ik afbouwen van om de dag naar 2/3 x per week. Eerst was dat heel moeilijk omdat mijn haar enorm snel vet word en ik geen dag thuis zit, maar na een maand ging dat wel beter.

Toegevoegd na 51 seconden:
En een hydraterend haar masker van een biologische winkel helpt ook goed!