Is het goed als je 14 bent om je benen te laten harsen en doet het pijn?

Ik ga vanavond me benen laten harsen voor de vakantie.
Maar ik ben bang dat het ongelofelijk veel pijn doet.
En ik wil weten of ik het echt wel moet doen als je 14 bent.
Hopelijk krijg ik snel antwoord

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat je niet gek maken door mensen die zelf liever met harige benen willen rond lopen. Gewoon doen! De pijn verdwijnt binnen enkele minuten / seconden. Als je klaar bent kun je je benen heerlijk insmeren/ maseren met een olie bv van zwitsal. Daar worden ze weer mooi van en het verzorgd gelijk je huid. Blijf dat een paar dagen volhouden en je kan lang genieten van mooie benen. Wil je het de eerste keer niet alleen doen vraag dan je moeder of beste vriendin om hulp. Heel veel succes!

Antwoorden (8)

Ja doet wel pijn maar je bent er wel ruim een maand vanaf. Het is beter dan scheren of ontharingscreme. Met harsen krijg je ook dode huidcellen weg. Dus doen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja het doet er zeer
maar als ik jou was zou ik het niet doen
want daar krijg je alle maar zwarte haren van !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat moet ik nu geloven?
Wie heeft er echt verstand van?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt er géén zwarte haren van. Je haren veranderen niet van kleur, maar: als je haren gewoon groeien, slijten ze ook een beetje. Haren die 'nieuw' uit je huid komen, zijn nog niet gesleten en lijken dus dikker en donkerder, maar dat zijn ze niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een onzin! Ik vind dit echt een slecht advies. Het is helemaal niet erg om het te doen. Normaal gesproken scheer je het en dan groeit het binnen een week terug. Met harsen ben je er langer vanaf. Heerijk om minimaal een maand lang niet te hoeven scheren! De haartjes komen zachter terug en als je het bijhoud dan doet het ook minder zeer. Het doet idd wel zeer. Maar een pleister weg trekken doe je ook zonder miepen, dus ik zeg gewoon doen. De pijn verdwijnt binnen enkele minuten / seconden. Echt waar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een onzin! Ik vind dit echt een slecht advies. Het is helemaal niet erg om het te doen. Normaal gesproken scheer je het en dan groeit het binnen een week terug. Met harsen ben je er langer vanaf. Heerijk om minimaal een maand lang niet te hoeven scheren! De haartjes komen zachter terug en als je het bijhoud dan doet het ook minder zeer. Het doet idd wel zeer. Maar een pleister weg trekken doe je ook zonder miepen, dus ik zeg gewoon doen. De pijn verdwijnt binnen enkele minuten / seconden. Echt waar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verschil met scheren zit hem in de vorm van de haartjes, een afgeschoren haar is recht afgesneden en prikkelt daardoor. Een geharste haar is uit de wortel getrokken en groet dus helemaal nieuw, een nieuwe haar zeg maar en die zijn spits, dus er komt eerst een spits dun haartje door de huid en daardoor voel je geen stoppels maar een zacht dun soepel haartje. En omdat het haarpuntje dun is, lijkt ie lichter van kleur, maar dat is niet echt zo.
Natuurlijk moet dat niet. Helemaal niet als je pas 14 bent. Heb jij last van de haartjes die jij op je benen hebt zitten? Maken anderen er opmerkingen over? Als je op beide vragen nee kunt zeggen dan is er geen enkele reden om het te doen. Want ja, het is een pijnlijke behandeling. En de huid van je benen zal daarna nog een tijdje rood blijven. Ook loop je eerder risico op het verbranden van je benen, dus je moet ze goed invetten - als je op zonnevakantie gaat.
Amadea
12 jaar geleden
Ja het foet wel pijn als ik zou zeggen dat het niet pijn doet dan lieg ik. Maar een voordeel van je benen laten harsen is dat jij niet hoeft te trekken aan het doekje, dus dan lijkt het alsof je minder pijn hebt. Als je steeds je benen gaat harsen dan worden je stompeltjes ook steeds dunner en je haren zijn ook niet meer zo zwart.
Heel veel plezier van je gladde mooie benen voor je het weet ben je klaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon doen, het maakt niet uit of je 14 of 47 bent, zeer doet het toch wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan rustig, en zo voor je vakantie zou ik het zeker doen, ben je 4 weken haar vrij! Lekker handig op vakantie.
Als je goed oplet en veel vraagt over hoe het werkt en wat ze doet tijdens je behandeling, kun je het na je vakantie ook best zelf doen, scheelt enorm in de kosten!

Toegevoegd na 2 minuten:
En ja, pijn doet het hoor! Ontspannen is de beste optie, adem diep in en als jij uitblaast kunnen ze trekken, dit werkt wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor zover ik weet, de eerste keren doet dit erg pijn. je doet het dan ook beter zelf. Maar beter wel onder toezicht van iemand die het wel vaker doet. en daarnaast betekent het als het er mee begint zul je het vaer moeten doen om gladde benen te behouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
whahaha de eerste keer zelf durfde ik niet door te trekken.....nu wel, maar vroeger.....trok me zus ze eraf. dan telde ze....de ene x gelijk bij 2 al en de andere keren pas bij 7 of 11. Zenuwslopend was dat altijd!
Je benen harsen doet inderdaad erg pijn, maar ook moet je het herhalen per maand/wanneer het weer aangroeit en dat blijft altijd pijn doen.
Epileren is ook heel handig, de eerste keer doet pijn maar als je het 1 keer per week herhaalt (ligt eigenlijk aan de haargroei) doet het geen pijn meer en voel je er niks meer van. Een epilator van Braun is het beste en doet minder pijn dan een goedkoop merkje!