Wat mag in je handbagage?

Ik ga naar Australië met het vliegtuig en zoals je wel weet is dat ontzettend lang in het vliegtuig. Nu is mijn vraag: mag je mascara en concealer (geen vloeibare maar die van catrice allround concealer) in je handbagage?
Ik hoop het namelijk wel wat ik zie er anders echt niet uit!
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.7K

Antwoorden (7)

Ja mascara mag sowieso, ik weet niet of concealer mag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij is het zo dat je niet meer dan 7 kilo aan handbagage mag mee nemen en je mag wel dingen meenemen die je op Schiphol hebt gekocht maar of het mag nuttigen in het vliegtuig weet ik niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niemand nuttigt mascara of concealer.
Neem voor de zekerheid een klein doorzichtig plastic zakje mee, wat hersluitbaar is, met zo'n strip.

Voorbeeld van de KLM:

Voor vloeistoffen, crèmes, pasta's, gels en spuitbussen gelden speciale regels: ze mogen alleen in kleine hoeveelheden van maximaal 100 ml (3,4 oz) per stuk in de handbagage worden meegenomen. Deze dient u in een doorzichtig en hersluitbaar plastic zakje met een maximale inhoud van 1 liter te plaatsen. Het zakje moet eenvoudig te sluiten zijn en de voorwerpen moeten er gemakkelijk in passen.
Per persoon mag één doorzichtig plastic zakje worden meegenomen. Bij de controle van uw handbagage vragen we u om het plastic zakje voor vloeistoffen apart te laten zien.

Toegevoegd na 2 minuten:
(bijvoorbeeld, een ziplock-diepvrieszak van 20 cm x 20 cm).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb laatst nog gevlogen met alleen handbagage en de regel is als volgt: in handbagage geen vloeistoffen van meer dan 20ml in een doorzichte hersluitbare zak (bijvoorbeeld diepvriesvak). De inhoud mag bij elkaar niet meer dan 1l zijn.
Weet niet precies welke foundation je bedoelt, maar zolang het vloeibaar is valt het onder bovenstaande regels.
Veel plezier in Australië!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mascara en concealer mogen zeker in je handbagage,ik neem zelf altijd nog een mini-deo,een vochtinbrengende creme,een lipstick en mini-haarlak mee. Zolang de verpakking maar niet de 100 ml overschrijdt en in het afsluitbare zakje van een liter past. Er past ook een minitandenborstel en tandpasta in.
Doe een washandje in je tas dan kun je je lekker opfrissen en weer opmaken als je aangekomen bent.
Voor onderweg neem ik altijd een dik paar warme sokken mee en een opblaasbaar kussentje voor in mijn nek.
Ik wens je een hele fijne vakantie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vloeistoffen met op de verpakking max.100 ml moeten in 1literzakje passen,crèmes boven 100 ml mogen alleen mee op doktersrecept.wel even van te voren apart van de tas aanbieden bij de beveiliger.Scherpe voorwerpen langer dan 6cm mogen ook niet mee dus doe je nagelvijl en puntkammen in je ruimbagage.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let goed op de regels voor naar Australië. Dit is een vrij apart land en strenge regels op de luchthavens. De regels voor ''europa'', ''buiten europa'' of ''Australië'' kunnen nog flink verschillen. Kijk bij je luchtvaartmaatschappij EN bij de luchthaven zelf !