Waar in Leiden kan je nog henna kopen, of andere puur plantaardige haarverf?

omliggend dorp mag ook, maar het moet echt plantaardig zijn, dus geen henna-plus of zo,

13 jaar geleden
in: Mode
2.9K

Het beste antwoord

Je zou het kunnen kopen bij Kali Mata: Houtlaan 25, 2334 CJ Leiden. Het zijn pakjes van 100 gram hennapoeder en ze kosten 5 euro per pakje. Inhoud: blaadjes van de henna struik (Lawsonia inermis, Lythraceae), gedroogd en vermalen onder de Afrikaanse zon. De henna is gecultiveerd, gedroogd en ingepakt door een vrouwengroep uit het dorp Gezaulole in Tanzania.
Het gehele proces is handwerk, zonder gebruik te maken van gifstoffen of andere toevoegingen. Deze natuurlijke (biologische) henna verzorgt je haar en geeft het een zonnige kleur.
Daar steun je ook nog een goed doel mee, namelijk plattelandsgemeenschappen in Tanzania.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vroeger verkocht Erica henna. Ik weet echter niet of dat nog zo is. Misschien heeft Kruidje-roer-me-niet het ook.
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
dat zijn twee zaken die ik niet ken, waar in leiden kan ik die vinden?
Rieneke1
13 jaar geleden
beide zaken bestaan niet in leiden helaas.
zondag
13 jaar geleden
Ja ik heb nu ook effe gegoogeld en de dichtstbijzijnde Erica voor jou is denk ik in Gouda maar ze hebben ook een webshop. Kruidje r-m-n blijkt alleen in Leusden en Amersfoort te zitten. http://www.ericakruiderijen.nl/content_contact.php