Hoe kan ik sneller douchen en toch alles goed gewassen hebben?

Situatie MET haar wassen;
-nat maken, dopje shampoo, uitspoelen, nog een keer wassen want dan schuimt het (advies kapper ;) ), uitspoelen, haar droogdeppen, conditioner erin, doorkammen, in laten trekken...
-Onder tussen lichaam helemaal wassen, scheren.
- haar weer uitspoelen.

Alleen met douchen ben ik dus al ruim een halfuur bezig, hoe doen andere vrouwen(en/of mannen ;) dit in hemelsnaam?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
5.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe exact hetzelfde in minder dan een kwartier...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, maar HOE doe je dat dan zo vlug,dat is de vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vraag is "Hoe doe je dat zo LANGZAAM?"
Mij zou dat alleen lukken als ik zou treuzelen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon snel doen. Terwijl je de conditioner laat intrekken kan je je bijvoorbeeld gaan scheren of je lichaam wassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is ook niet nodig om elke dag je haar te wassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook niet geschreven dat ik iedere dag mijn haar was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik douche als ik haast heb altijd in een kwartier. Ik laat de kraam warm worden en borstel gauw mijn haar. Ik ga direct onder de straal staan en was direct mijn haar, niet twee keer, een keer meer dan genoeg en is ook niet goed voor je haar. Dan gewoon de creme spoeling erin en ondertussen mezelf ff insoppen. Met de sop en al scheer ik mezelf en spoel ik alles af. Ik droog me snel af, kleding aan die ik de vorige avond al had klaar gelegd en snel mijn haar borstelen en in een staart doen. Dan ben ik in totaal 25 minuten verder en ga ik eten. Ik haast me gewoon bij alles een beetje en als ik me niet wil haasten, dan sta ik eerder op of was mijn haar de avond ervoor. ;) Sccs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet ik, maar ik zeg t gewoon even.

Het beste antwoord

Alles natmaken, Stap 1; als je haar veel gel oid bevat dan eerst dit een keer wassen en uitspoelen, verder met stap 2.

Stap 2;Nog een keer wassen en de ingredienten van de shampoo de tijd geven om hun verzorgende werk te doen, dus niet meteen uitspoelen.

Ondertussen dat je haar in het schuim zit ga je de rest wassen. Daarna je haar uitspoelen en evt nog een conditioner erbij.

Ondertussen dat je je haar uitpoelt wordt ook de rest van de zeep van je lichaam gespoeld. Kwestie van efficiente...

Toegevoegd na 21 seconden:
efficientie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Beste Snelle Wasser,

Mijn tips zijn het volgende:

Wanneer je de Douche onder stapt meteen je insmeren met Sop, dan wanneer het water warm is geworden je afspoelen je haren daarna snel wassen, dan er uit Afdrogen in de Douche ruimte/Cabine of whatelse (Daar is het warmer dus droog je Automatisch ook een klein beetje.) Dan pak je Deo snel snel Aankleden. And ready to go..

Hoppelijk genoeg Info, (Te laat bij een Solicitatie gesprek, douche dan Langzaam, stinkend bereik je al helemaal niks)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eenmalig wassen van je haar is genoeg, door het twee maal te wassen droog je het alleen maar uit.
als je een maal wast, hoef je ook niet steeds een conditioner te gebruiken.
scheren kan je, zeker in de winter, gerust beperken tot een a twee keer per week.
12 jaar geleden
1 keer goed haar wassen, uitspoelen en conditioner erin, je scheren en wassen, haar uitspoelen en lijf afspoelen en afdrogen, binnen een kwartiertje klaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onder de douche gaan staan, als eerste twee keer haar wassen, NIET droogdeppen maar het water er met je handen een beetje uitstrijken en dan conditioner in je haar doen. Douche uitzetten, jezelf inzepen, alles scheren. Douche weer aan, alles afspoelen, klaar. Ik heb zo'n douchezandlopertje van 5 minuten (0.a.te koop bij Oxfam) en het lukt me ook echt allemaal binnen die vijf minuten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je haren nat maakt, maak je ook je lichaam nat.
Als je je haren uitspoelt, kun je met die shampoo ook
prima je lijf wassen.

Tijdens de tweede keer je haar uitspoelen haal je even een scheermesje over je oksels en andere delen die je wilt scheren.
Met de shampoo die uit je haar spoelt.

Je haren droogdeppen voordat je de conditioner er in doet is niet nodig.

Ik snap juist niet hoe je daar allemaal zo lang over kan doen.