Waarom kijken we tijdens het tandenpoetsen regelmatig in de spiegel?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat is automatisme. Je ziet een beweging en daar kijk je dan naar. Als je er een tv naast had staan met een interessant programma zou je daar wel naar kijken ipv naar jezelf. Maar goed die spiegel hangt er meestal om te zien hoe je je tanden aan het poetsen bent en of je tanden wel schoon zijn. En voor het gemak kijk je dan ook nog even of je haar goed zit en of je kraagje goed zit.

Omdat hij voor je hangt.

Dat is om te zien of er nog ergens etensresten tussen de tanden zit, of tandplak of gewoon om te kijken of het haar nog steeds in model zit

dat is je vroeger door je tandarts aangeleerd. de tandarts (of je ouders) heeft jou verteld dat je voor de spiegel je tanden moet poetsen zodat je ziet waar je mee bezig bent en dat je geen plekken overslaat. als je ouder wordt is tanden poetsen echter een gewoonte geworden en is het in de spiegel kijken niet meer nodig. echter sta je uit gewoonte nog steeds voor de spiegel.

Jij misschien, maar heus niet iedereen.... De meest logische reden is dat je meestal bij een wastafel je tanden poetst en daar een spiegel boven hangt. Dus waarom zou je de badkamertegels gaan bekijken als er een spiegel voor je neus zit waarin je precies kunt zien wat je doet...

Het zou er ook zonder kunnen maar ik denk om te zien of alles naar wens gaat

Om te kijken of men goed poetst of dat men niet knoeit.

Licht eraan of je een spiegel hebt in de douch of niet ... Meestal wel natuurlijk maar ik kijk altijd richting de wasbak als ik mijn tandenpoets dus niet iedereen doet dat

Niet iedereen doet het, als je een spiegel recht voor je neus hebt is het natuurlijk wel logisch.

Omdat we vaak voor de wasbak staan te poetsen waar de spiegel boven hangt en we niets beters hebben om naar te kijken. Ik poets in de woonkamer en lees ondertussen een boek of kijk tv (of internet).

Kennispartner van GoeieVraag

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100