Wat is dat in mijn ooghoekjes...?

Ik draag dagelijks make-up, voornamelijk op de ogen.
Ik hou altijd een beetje ruimte over richting mijn ooghoekjes anders krijg ik van die zwarte hoekjes in de loop van de dag en dat wil ik niet! Maar wat ik nu heb sinds ik 40 uur achter de pc werk is een soort van wit achtig iets in mijn ooghoekjes. Dit heb ik niet in het weekend of wanneer ik niet achter de pc werk, meerdere uren achter elkaar.
Op werk haal ik er af en toe een wattestaafje langs, anders oogt het in mijn beleving iets onverzorgd.
Zou te te maken hebben met de weinig knipperen of zoiets?
Het is in ieder geval geen make-up.
Iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.3K

Antwoorden (2)

De Jeugd van Tegenwoordig noemt dat oogpoep. Oftewel gewoon een soort afvalproduct van je oog. Er komen namelijk de hele kleine stofjes in (die worden aangetrokken door een computerscherm, dus misschien er daarom meer last van) en die worden dan door je oogvocht naar de hoek van je oog verplaatst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is eiwit afscheiding. Tenminste is het wittig, plakkerig en soms zelfs een sliertje? Dit kan geen kwaad in het beginsel hoor. Komt doorgaans door te droge ogen.

Echter mocht het heel extreem worden, en als je ogen rood en pijnlijk zijn (knipperen voelt alsof er een zandkorreltje zit) dan echt even naar de dokter.

Maar zoals jij het omschrijft neem ik aan dat het af en toe eens een klontje of sliertje is. Dat heeft iedereen wel eens, iemand die lenzen draagt of vaak in een airco-ruimte werken, komt het vaker voor.

Je kan als je het erg lastig vind wat oogdruppeltjes gebruiken om de ogen wat droger te houden.

Vuil in het oog manifesteert zich meer in de vorm een harder geliger brokje.

Dus als het is wat ik heb omschreven, hoef je je geen zorgen te maken. En wederom, bij extreme afscheiding, even naar de dokter. Het kan bv ook een onsteking of allergie zijn.

Toegevoegd na 59 seconden:
druppels uiteraard om de ogen wat vochtiger te houden ipv droger. ;-)