als je onder de zonnebank gaat is er dan een moment waarop je stopt met bruiner worden ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
Kimath
12 jaar geleden
wel oppassen met vaak onder de zonnebank gaan. Grotere kans op huidkanker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De zon is inmiddels al net zo schadelijk, en dan hoeft ie nog geen eens fel te schijnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is waar Kimath, maar het ligt er natuurlijk ook aan de verhouding UV-A en UV-B straling. De ene zonnebank is de andere niet.

Antwoorden (4)

Ja, ieder mens heeft een maximale bruiningsgraad. Hoe bruin dat is, verschilt per persoon.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Als je vaak onder de zonnebank gaat zie je er niet natuurlijk bruin uit dat kunnen mensen gemakkelijk zien dus ik zou toch gewoon voor de echte zon gaan. En ja er is een pint waarop je niet meer bruiner wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
afhankelijk van je huidtype is er een maximum aan bruinheid dat je kan bereiken. Iemand met een lichte huidtype heeft sneller het maximale bereikt en zal dan stoppen met verkleuren. Je huid reageert nog wel het zelfde op de zonnebank, dus verbranden kan nog steeds dan, alleen de kleur/pigmenten in de huid verkleuren niet meer verder. Dus jah er komt een moment waarop het bruiner worden stopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou .... pas maar op ;-))
Voor je het weet ben je zo zwart als de nacht.