als ik oogschaduw op heb gaat dat altijd tussen me ooglid zitten is hier iets aan te doen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
4.9K

Het beste antwoord

Je kunt vantevoren een primer/basecoat op je gezicht aanbrengen. Make-up primer is een gel, crème of poeder die je aanbrengt na je dagcrème en/of moisturizer en voor je foundation. Primer zorgt ervoor dat je gezichts make-up langer en mooier blijft zitten doordat het je gezicht egaal en glad maakt. Een primer is ideaal wanneer je een lange dag hebt en geen tijd om je make-up bij te werken of opnieuw aan te brengen. Dit zal er ook voor zorgen dat je oogschaduw goed blijft zitten en niet in de plooien zal ophopen. Ik had daar ook last van en sinds ik een primer gebruik heb ik nergens meer last van. Ideaal.

Ik gebruik die van de Hema en af en toe die van Sephora.
Die van de Hema kost ongeveer 5 euro en die van sephora kocht ik bij de V&D tijdens de circusweken. Drie voor tien euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat komt vaak voor bij oogschaduw gebruikers. Er is een oplossing voor: oogschaduwbasis. Dat is een soort foundation speciaal voor op je oogleden en dat breng je aan voordat je oogschaduw op doet.

Je hebt ze van diverse merken maar je kunt het voor een schappelijk bedrag ook bij de Hema kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ooh, dat is handiger dan de primer die ik aanraadde in m'n reactie. Ik wist niet van het bestaan van een eyeshadow base. Ik kan geen plusjes geven helaas, maar ik vind je antwoord een goeie! +
Ik heb hier ook veel last van gehad. IK gebruik tegenwoordig de make-up base van de hema deze werkt heel goed. Een daarbij gebruik ik de foundation photo finish van cartrice. Je moet ook zorgen dat je een goede oogschaduw hebt. Ik vind de oogschaduw van gosh of van cartrice persoonlijk het fijnst en is ook niet te duur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heeft allemaal te maken met de voorbereiding! Het loopt samen in lijntjes door de natuurlijke oliën in je ooghuid, dus moet je eerst je oogleden poederen. Daarmee absorbeer je de olie en kun je oogschaduw goed aanbrengen. Ik gebruik altijd eerst wat foundation op de oogleden tegen roodheid, dan breng ik poeder aan en dan pas de oogschaduw.