Als de zon fel genoeg is, kun je met factor 30 ook bruin worden. In ons land zal dit niet zo snel gebeuren.

Zie ook:http://www.goeievraag.nl/vraag/verschillende-zonnebrandcremes-factor-betreft.18449

Toegevoegd na 5 minuten:
In ons land wordt factor 30 aanbevolen voor huidtypes die zeer gevoelig zijn voor de zon. In ons land is de zon doorgaan niet zo fel dat je ook daadwerkelijk bruin wordt met factor 30.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja, het duurt alleen iets langer, maar als je kunt voorkomen dat je verbrand blijft de kleur ook langer.
Ik kom vanwege een bloedhekel aan de zon helemaal niet onbedekt in de zon, maar smeer me ook niet in (deels omdat ik allergisch ben voor alles waar parfum in zit, en dat zit ook in de meeste zonnebrandmiddelen, plus ik vind het een smerig goor geplak in die hitte), maar blijf uitsluitend in de schaduw. Althans, 99,9 % van de tijd, en ik ben ondanks mijn lichte huid en blonde haar behoorlijk bruin geworden. Uitsluitend in de volle schaduw dus.

Op een gegeven moment heb je zo ongeveer je maximale bruiningsgraag gehaald,en als je je goed insmeert, bedekt en uit de zon blijft duurt dat misschien een paar dagen in plaats van een middagje, maar bruiner wordt je toch niet meer, dus haast is daarbij nergens voor nodig. Plus dat bruin allang niet sjiek meer is; integendeel. Hooguit nog Zandvoortse chique.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, alleen wat minder snel.

30 is nog lang geen totale sunblock, hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan je melden dat je, als de zon maar fel genoeg is, ook met factor 70 nog bruin wordt. B.v. in de Himalaya boven de 5000 meter bij reflectie van sneeuw en ijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn neefjes gebruiken ook factor 30 en na een week 37 graden zie je dat ze lichtelijk bruin worden maar wij noemen ze nog steeds " familie de Wit" haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja!
Ik ben deze zomer drie weken in Thailand geweest, heb elke dag factor 30 gesmeerd, terwijl het nog best bewolkt was ook elke dag. (moesson he).
Maar ik ben hartstikke bruin geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan met factor 30 ook bruin worden hoor duurt alleen langer.
Factor 20 is trouwens voor een normal huid prima hoor.