Haar verven, van blond terug naar bruin.

Ik heb van mezelf erg donkebruin haar. Ik heb twee maanden geleden heel veel dunne highlights laten zetten. Heel erg leuk, maar ik heb een flink stuk uitgroei. Ik wil mijn haar nu wat donkerder verven, maar niet zo donker als mijn eigen kleur. Ik heb twee soorten verf gekocht, donkerblond en lichtbruin. Welke zal ik het best kunnen gebruiken voor een tintje donkerder? Ik ben bang dat het oranje wordt als ik donkerblond doe. Ik wilde eerst goudbruin doen, maar ben bang dat de gebleekte plukken in één keer ontzettend donker worden.

Ik wil niet naar de kapper, het kost me echt teveel geld. Ga zelf aan de slag, maar ik twijfel nog over de kleur.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
3.4K

Het beste antwoord

Gossie, wat een gedoe haha. Ik ben een echte "Doe het zelfer" als het op mijn haar aankomt. Mijn advies luidt dan ook, "lichtbruin". Lichtbruin, is volgens mij nog altijd wat donkerder, dan donkerblond. Ik zou het gewoon proberen, gewoon doen! Lukt het niet, koop je een pakje hele donkerbruine, en pak je alles in 1x weer om het donkerder te maken. Het zal niet zo snel groen of oranje worden. Ik denk zelfs dat het wel leuk zal staan, als de highlights een iets andere kleur krijgen.

Heel veel succes ermee hoor....ik ga binnenkort van lichtblond naar rood... Al eens eerder gedaan en zeer goed bevallen!

Verf ze!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind de verschillende kleurnuances ook erg leuk! Eerst maar de donkerblonde nemen, als dat niet lukt heb ik ook nog de lichtbruine. En als dat geen succes is heb ik altijd nog een verdwaald chocoladebruin in de kast liggen. Maar dat is écht donker en meer voor de winter. Wat leuk, van lichtblond naar rood. Gewaagd, maar rood haar is zo nice!

Andere antwoorden (2)

Als je blond wilt terugkleuren naar een donkere kleur moet je er altijd een kleur in doen met een beetje rood of goud erin. ander heb je kans dat de blonde plukjes groen worden. Ik zou zelf goud bruin nemen. (7.3 of 7.4 staat er op de doos als het goed is)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Terug kleuren naar een donkere kleur is vaak makkelijker dan andersom. Je blonde plukjes blijven altijd nuanceverschil houden. Een donkere kleur die op de pakjes staan pakken vaak donkerder uit dan de foto. hou daar dus rekening mee. Succes