kan je je schaamhaar harsen?

ik zoek een mannier om mijn schaamhaar te verwijderen zonder dat ik er uitslag aan overhoud.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
6.1K
Kimath
12 jaar geleden
Lijkt mij zeer pijnlijk..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan na het ontharen babyolie gebruiken tegen de uitslag ;) tenminste, bij mij werkt het, succes!
Kimath
12 jaar geleden
Ik dacht dat die cremes te aggressief waren voor die regio?
Een nieuw, goed scherp scheermesje helpt ook tegen uitslag. En na het scheren even geen strakke (onder)broek dragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik epileer het, wel pijnlijk ja maar een paar weken resultaat. Na het epileren goed insmeren met Vaseline en dit 2 dagen blijven doen en de eerste uren erna idd losse (onder)kleding dragen!

Antwoorden (12)

volgens mij kan je dat beter voorzichtig scheren. harsen lijkt me erg pijnlijk, bovendien kan je dan de huid kapot trekken... (nog pijnlijker als uitslag) ...omdat het een dunne huid is kan het snel kapot gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Au!! Het kan maar het is te pijnlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan!

Gewoon epileren kan ook.
De eerste paar keren pijnlijk maar daarna goed te doen hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je schaamhaar epileren?? Auw-auw-auw!
Het doet al pijn als ik daaraan denk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Valt best mee hoor :-).
Even tanden op elkaar en doorbijten!
Nee echt alleen de eerste paar keer is het pijnlijk en nu goed te doen. Het is niet gevoelloos natuurlijk maar het valt echt wel mee.
Ja dat kan wel maar je huid lijd er waarschijnlijk wel mee,is namelijk erg teer op de plaats.Dan kun je je beter laten ontharen door een deskundige,bijv. een schoonheidsspecialiste.Let wel het is behoorlijk pijnlijk in de schaamstreek.Er zijn nog verschillende minder pijnlijke mogenlijkheden,laseren of met speciale ontharingscreme.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is misschien even pijnlijk, maar heeft wel het gewenste resultaat! De haren blijven langer weg en je huid blijft langer glad, omdat de haar met wortel en al er uit wordt getrokken en je dus geen stoppels krijgt. Vaak ontstaat de uitslag namelijk door ingegroeide haartjes of botte scheermesjes die je huid open krassen. Probeer het gerust eens uit en kijk hoe het je bevalt! Bevalt het niet, kun je altijd weer overgaan op scheren, maar mijn persoonlijke ervaring is positief! Het brandt overigens een beetje, maar ik vind het minder pijnlijk dan epileren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh ja, daarbij wel bovenstaand advies ter harte nemen: laat het doen door een schoonheidsspecialiste! Ga niet (zeker niet de eerste keer) zelf aan de slag! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb eens ergens gelezen in een tijdschrift dat bij irritaties, je er koude vochtige theezakjes op kunt leggen. Zelf niet geprobeerd maar het zou natuurlijk kunnen werken. Ook zijn daar speciale zalfjes voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan, maar je beschadigt je huid er wel meer mee dan met scheren..
Als je geharst/geschoren hebt kan je er misschien baby olie op doen ?
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn ervaring ermee is pijnlijk, omdat de huid meerekt, dit doet de huid op je benen bijvoorbeeld niet.
Je kunt je bikinilijn wel heel goed harsen, je houd daar dan idd geen pukkeltjes en ingegroeide haartjes of andere iritaties aan over.

Mijn advies: niet doen! Gewoon bijhouden met scheren want hoe vaker je het scheert hoe beter je huid er tegen kan en de irritaties worden steeds minder.
Bikinilijn wel harsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet dat je het kan laten harsen, het doet even pijn, maar ik begrijp dat het voor veel mensen ook fijner is als je om de paar dagen scheren en dan 2 dagen lopen te krabben (staat ook niet zo fris). het is wel van belang dat je de huid goed strak houdt anders harst dat niet fijn (sorry mede mannen, maar je scrotum is dus niet te harsen..)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, als je er dapper genoeg voor bent.
Alleen je krijgt wel heel veel irritatie en wondjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk wel dat het kan , maar het lijkt me heel erg pijnlijk,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle haren op je lichaam kan je harsen, maar je schaamhaar lijkt mij zeer pijnlijk, ik zou dat eerst kort knippen en dan scheren.
het is vooral pijnlijk omdat op die plek je huid wat soepeler is, en dat rekt dus mee als je zo'n harspleister eraf trekt :O