hoe zorg ik er voor dat mijn haar sneller groeit??

mijn haar groeit maar niet en ik wil het juist lang hebben!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.3K

Antwoorden (8)

Een gebrek aan proteïnes is de voornaamste reden voor droog haar en een slechte haargroei. Om uw haar sneller te doen groeien, moet u er dus voor zorgen dat u genoeg proteïnes eet. Proteïnes bevinden zich in onder andere vlees, vis, eieren, melk, sojamelk, kaas, linzen en bonen. U kunt ook geregeld een milkshake maken op basis van whey proteïne (bijvoorbeeld van MannaVital). Dat is een hoogwaardig eiwitsupplement in poedervorm dat door zijn perfecte aminozurenprofiel perfect in het lichaam wordt ingebouwd. De milkshake kan gebruikt worden om een maaltijd te vervangen (bijvoorbeeld in combinatie met soep) of als ontbijt. Het is ideaal om de whey proteïne te mengen met melk (of sojamelk), een banaan en een lepel notenpasta. Als u dit elke dag drinkt, geeft u uw haargroei een echte boost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door het goed te verzorgen.
Niet te vaak verven (vooral niet blonderen) , want dan beschadigt je haar erg veel en moet je het vaak laten bijknippen en dan schiet het dus niet op...
Verder zeggen ze inderdaad dat banaan e.d. eten goed is , maar je hoort ook weer dat het erfelijk bepaalt is, dus dat je het niet sneller kan laten groeien.

in ieder geval is een goede verzorging voor je haar een pre!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is niks waar door haar sneller zou gaan groeien,als je snel lang haar wil kun je misschien extensions laten aanbrengen in je eigen haar door de kapper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je lang haar wild hebben, heeft het ook voeding nodig. Als jullie zeggen dat jullie haar vettig is, dan is dat omdat er een soort van olie-ding uit je haarzakjes komt. Dat zorgt voor je haar. Als je langer haar wilt hebben dan gaat je haar niet genoeg van dat olie-ding hebben, daarom moet je er speciale haarolie opdoen met cocosnoot-, limoen- ,en nog iets dat ik niet meer weet, extract. Ik ben 14 en mijn haar komt tot iets boven mijn knieën. Maar ik knip het bijna ook nooit, dus...

Om haar snel te doen groeien, is het geheime recept een goede voeding die rijk is aan proteïnen, het zuiver en gezond houden van de hoofdhuid en de verzorging van het haar om beschadiging en breuk te vermijden. Dit betekent dat u moet zorgen voor een goed vochtgehalte en moet maken dat het haar in goede conditie is. Vermijd ook buitensporig trekken aan het haar tijdens het stylen. Haar groeit gemiddeld een goede cm per maand. Met regelmatig bijknippen mag u dus verwachten dat uw haar elk jaar 10 tot 12 cm groeit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat mest je haargroei kan bevorderen. Mensen ontlasting kan je als vervanger gebruiken. Je moet 1 keer in de week je haren insmeren met jou ontlasting. Binnen 5 weken zie je resultaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met mijn kapperservaring zeg ik dat er niks is wat het sneller laat groeien. Het groeit gemiddeld 1 cm per maand, dit kan niet meer of minder worden door zo'n 'wondermiddeltje'. Je moet er niet teveel aan denken, op den duur lijkt het alsof het niet groeit nee! Maar ga je haar maar eens verven, je uitgroei komt snel genoeg, en de lengte zie je niet groeien ! Maar dat doet het wel.
Ik geloof niet in haargroei middeltjes.
Gewoon goed verzorgen met goede producten, oftewel maskers wat je zoiezo minimaal 1 x per week zou moeten doen, verder niks
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb wel eens gehoord dat als je vitamine b pillen slikt zowel je haar als je nagels sneller groeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij kun je dit proces niet beinvloedden.
Wat je wel kunt doen is het haar goed verzorgen (vooral puntjes) zodat je het minder vaak hoeft te laten knippen en het dus kunt laten groeien.
Dit kun je doen door gezond te eten, vitamines te slikken en na het wassen een goede ''leave inner'' in de puntjes doen om de punten te beschermen voor splijten en afbreken.