Wat kan ik doen tegen jeuk aan mijn benen na het harsen?

Ik heb een poosje geleden mijn benen geharst en elke keer beginnen ze heel erg te jeuken, ik heb de neiging om mijn benen dan open te krabben.. Creme helpt ook niet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
5.5K

Het beste antwoord

Natuurlijke producten, zonder parfum of anderzins synthetische toevoegingen, zijn het beste om je huid te kalmeren.

Een goed, huidherstellend middel, wat ook nog eens de jeuk weghaald is Aloë Vera. Probeer wel de echte, en pure te vinden!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Aloë_vera

Zelf zweer ik erbij. Ook goed voor wondjes, schaaf en brandwondjes. Toe te passen op allerlei manieren. succes ermee!

Hier kan je (eventueel als voorbeeld) de echte pure bestellen. het stinkt wel een beetje, maar dan weet je in elk geval zeker dat je de echte hebt, ik kan het je garanderen.

http://www.aloecanaria.com/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben zelf ook zó gek op aloë vera.. Ik gebruik vaseline met aloe vera.. Maakt je huid niet droog, ruikt lekker enzovoort.. Ik moet dan wel een aloe vera plantje vinden, heel erg bedankt, ik smeer om de paar uurtjes een cremmetje maar dat helpt ook niet zo..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pure Aloë stinkt heel erg he...daar is het aan te herkennen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!!

Andere antwoorden (5)

Misschien helpt mentholpoeder wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Menthol poeder, lanette crème, koelzalf, sudocreme vast vele andere.
Meeste hiervan kan je bij de drogist halen.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat er wellicht minuscule wondjes in je benen zitten door het harsen en jij die wondjes open houdt door daar, vooral 's nachts, aan te krabben..heb je daarin vermoedelijk vuil gekregen met als gevolg kleine ontstekingen op/in de benen.

Die ontstekingen doen nèt geen pijn..daarom jeuken ze.

Jeuk is namelijk de fase die tussen pijn en geen pijn zit.

Wat je kunt doen is het volgende:

Was je benen met warm water zodat je poriën zich openen en doe op je washandje een flinke theelepel zout.

Dit zout is namelijk om de vele wondjes te reinigen. Dus als het een beetje steekt weet je dat er vuil in die wondjes zit/zat.

Wrijf het zout er goed over heel je benen in en droog je benen pas na een tijdje met een ruwe handdoek af.

Daarna je benen inwrijven met een vette, ontsmettende, zalf..b.v. uiercreme.

Houd dit een kleine week vol en weg is die vreselijke jeuk aan je benen.

Het harsen moet je daarna niet te snel en niet te intensief doen..wacht daar liever een week of drie vier mee.

Daarna weer een paar dagen warm water en zout erop, alsmede de vette, ontsmettende, zalf en je zult geen last meer hebben van jeuk aan je benen.

Veel succes hoor!

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je benen zijn waarschijnlijk gewoon geirriteerd. Dat heb ik ook meestal na het harsen. Ik gebruik de oliespray van thermen. Deze kun je kopen bij bv het kruidvat. Smeer je benen in met deze olie. Goed in laten trekken en een zachte broek (bv legging / joggingsbroek) aantrekken. Herhaal dit een paar keer en na een dag of 2 (wellicht eerder) voel je de jeuk afnemen en blijft er een mooie verzorgde huid over. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien dat bodulotion helpt. Dit geeft ook een fris gevoel voor je benen en het gaat vaak ook minder jeuken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet echt verstandig geparfumeerde en syntethische smeerseltjes te gebruiken, hierdoor kan je huid nog meer irriteren!