Waarom zijn de lengte van je schoenveters hier geen standaard maat?

Het is me al vaker opgevallen bij een gebroken veter: Als een schoenveter kapot gaat, is dezelfde lengte hier nergens verkrijgbaar. Waarom is dat?

Je moet altijd langer of korter kiezen dan de lengte van de veters die uit je schoenen kwamen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
4.6K

Het beste antwoord

Vaak zijn veters die je kapot trekt eerder al opgerekt, en waren ze origineel niet zo lang als net voor het stuk gaan.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat die schoenen vaak uit het buitenland komen en daar geldt een andere maat veters. Maar de veters die hier te koop zijn voldoen toch ook prima?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft voor het grootste gedeelte te maken met het model van de schoenen, zo hebben bijv. sneakers veel langere veters nodig (zijn vrij breed), dan een paar nauwsluitende sportschoenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou Conan d'r bestaat óók voor schoenveters wel een soort normering: Want veters worden verkocht in verschillende lengtes. Hoe lang de veter is die men nodig heeft, hangt af van het aantal gatenparen waardoorheen de veter geregen moet worden. Dit is aangegeven op de verpakking. Een indicatie:

Aantal gatenparen veterlengte (in cm)
2/4 gaatjes- 45cm
3/6 gaatjes- 45 of 60cm
4/8 gaatjes 60cm
5/10 gaatjes- 75cm
6/12 gaatjes- 90 of 100cm
8/16 gaatjes- 150cm
9/18 gaatjes 180cm