hoe krijg je witte plekjes op je nagels weg met huis tuin en keukenspulletjes weg?

ik heb op me nagels af en toe van die witte plekjes en als ik met nagel lak eroverheenwilt en die zijn licht zie je het er meestal doorheen hoe verhelp ik dat nu snel en gemakkelijk wat niet al te duur is (eigenlijk bijna wat je zo uit je keuken kastjes kan halen)

Toegevoegd na 17 uur:
ik heb hele goede antwoorden gezien en zoals ik nu hoor is het een zink tekort of je stoot de nagelriem veel ik zal er zeker op letten allemaal bedankt voor jullie antwoorden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vijlen?

Het beste antwoord

Dat zijn kleine beschadigingen die er vanzelf weer uitgroeien. Doe je misschien sindskort iets waarbij je je nagels veel stoot?

Hier nog iets over dat het veroorzaakt zou worden door een zink-tekort:
Some of the common myths associated with white spots on fingernails claim they are the result of a calcium deficiency or eating too much mayonnaise. While these white spots may be the result of a zinc deficiency, it is likely that other signs of zinc deficiency, such as hair loss or a slow immune system, would be present as well. Occasionally, a few white spots on fingernails may indicate an allergic reaction to a product used on the nail, such as nail polish, hardener, or polish remover. .

Het kan dus een zink-tekort zijn, maar hoeft niet. Heb je nog andere klachten? Dan is een multi met voldoende zink een goede optie, net als zorgen dat je gezond eet.

http://www.wisegeek.com/what-causes-white-spots-on-fingernails.htm
http://www.straightdope.com/columns/read/643/what-causes-white-spots-on-your-fingernails
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je ik ben een heel eind opgeschoten xx

Andere antwoorden (4)

Door meer zuivelproducten te consumeren. (calcium)
Witte vlekken op de nagels kan wijzen op kalk tekort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet zo.
Je hebt een te kort aan kalk, simpele kalkpilletjes kopen bij de apotheek. Kost bijna niets werkt goed!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die witte vlekjes krijg je niet weg, je kunt ze hooguit camoufleren met gekleurde nagellak:

Veel mensen denken onterecht dat witte vlekjes op je nagel ontstaan door een te kort aan calcium (te weinig melk drinken), maar deze vlekjes ontstaan doordat er lucht tussen de cellen in je nagel kan komen wanneer je je bijvoorbeeld gestoten hebt aan je nagelriem.
De witte vlekjes hebben geen functie, zijn geen slecht teken en verdwijnen alleen doordat ze met je nagel mee groeien en je ze uiteindelijk samen met het randje van je nagels kan afknippen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kalk- of schimmelnagel zie je doordat er witte plekjes op je nagel zitten, deze kunnen later bruin worden. Soms zie je ook strepen, striemen of ribbeltjes op je nagel, of de nagel kan los komen te zitten.

Wat doe je er aan?

Probeer sowieso kalknagels te voorkomen, dat is beter dan genezen. Draag slippers in openbare douches en sauna’s.
Draag schone sokken en schoenen.
Zorg dat je schoenen niet te strak zitten
Gebruik geen gewone zeep voor je handen en voeten. Betadine kan wel erg goed zijn.
Gebruik speciale producten, zoals een kalknagelstift. Zie hieronder voor suggesties!