Hoe kan ik mijn haar het beste 's nachts dragen?

Ik heb erg snel last van gespleten haarpunten. Doe er heel veel aan, olie, niet kammen als het nat is..dat soort dingen! Nu is mijn vraag, hoe kan ik het best mijn haar doen 's nachts? Ik denk dat als ik het los doe, het tegen mijn kussensloop aanschuurt waardoor het slijt. Kan ik het beste in een knot doen? Maar ik heb ook gelezen dat strakke elastiekjes ook de oorzaak zijn van sneller gespleten punten. Ik slaap af en toe op een satijnen kussensloop, maar vind het niet altijd fijn met nachtcrème enzo. Kortom, hoe kan ik mijn haar 's nachts het best beschermen op splijten zo veel mogelijk te voorkomen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
8.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag! Heb ik zelf ook last van, wil toch wel de antwoorden lezen!

Het beste antwoord

Je hebt ook satijnen slaapmutsen bij de afrowinkels. Ik deed mijn haar toen het lang was altijd in een niet te strakke vlecht met een elastiekje zonder ijzertje (ook niet te strak). Zo verminder je in ieder geval de klitten.

Je kan ook teveel met je haar doen. Verzorg het met een goede shampoo en conditioner. Was het niet te vaak en borstel het alleen als het nodig is. Gebruik niet teveel stylingproducten of apparaten. De puntjes bijknippen is ook noodzakelijk natuurlijk.

Je kan eventueel nog een keer per week een haarmasker gebruiken. Dat is ook afhankelijk van je haartype.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Van 'schuren' over je kussen splijten je haarpunten niet.
Wat je daar tegen kan doen is ze regelmatig laten knippen, of zelf een klein stukje afknippen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je haar niet te vaak wassen met shampoo, maar gewoon met water. Je moet jezelf ook aanleren om elke avond een voedende haarcreme op te doen! Toen ik mezelf dit had aangeleerd veranderde mijn haar echt heel snel (ongeveer 1 week) van een hooibos tot heel lekker zacht, vol haar! De voedende creme (herstellende creme) hoeft niet per se duur te zijn! Elke helpt volgens mij wel zolang je het maar elke dag doe. Je mag je haar wel met shampoo wassen, ongeveer 2 keer per week. Als je dit doe en jezelf aanleerd dan zul je ECHT versteld staan van de transformatie die je haar doormaakt!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je met een voedende haarcrème een masker? Iets dat je in kan laten trekken 's nachts? Of bedoel je een crèmespoeling. Welke gebruik jij?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.. Wat je precies gebruikt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik een haarcreme die je niet hoeft uit te spoelen. Dus een cremespoeling gebruik ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik op dit moment Andrelon beschadigt haar, maar alle bekende merken zijn goed hoor! L'Oreal lijkt mij ook een goed merk. Die ga ik gebruiken als mijn Andrelon op is. Naar mijn mening moet je gewoon een creme zoeken die het beste bij jouw haar past. Iemand met rood haar heeft denk ik een ander soort creme nodig dan iemand met zwart haar, omdat ze veel verschillen en andere behoeften nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet 1 ding onthouden: Je moet niet luisteren naar de verpakking waarop misschien staat 2 a 3 keer per week gebruiken. Gewoon elke dag gebruiken. Je mag het natuurlijk wel een dag overslaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In jou geval zou ik naar een creme zoeken speciaal voor gespleten haarpunten. De kans is klein, maar mocht dit allemaal niet werken (je haar niet elke dag wassen met shampoo en elke dag creme gebruiken) dan zul je echt een bezoekje moeten brengen aan de kapper en vragen wat je er het beste tegen kan doen.
Ik doe meestal in een staart of knot
Ik hoop dat het werkt x
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn dochters doen n losse vlecht in t haar wanneer ze naar bed gaan.ze zeggen dat t werkt.succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Langer haar met een zachte elastiek= sponsen elastiek, dikke elastieken
samen doen voor te slapen en niet té strak samen doen, je elastiek niet té strak rond je haar draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Andrelon heeft sinds een jaartje of zo een nachtwonder in het assortiment. En nachtwonder is een soort van olie of in ieder geval een lekkere substantie ,wat je voor je naar bed gaat in je haar smeert. Je laat het de hele nacht zitten en s morgens spoel je het weer uit en dan droog je je haar en klaar. Zelf heb ik nacht wonder nog niet uit geprobeerd maar ik heb wel van die olie gehad die je warm moest maken , in je haar moest smeren en dan de volgende dag weer uit moest spoelen en dan was ik na zo,n behandeling voor de rest van de week gewoon klaar. Het zat eigenlijk gewoon precies zoals ik wilde ,het rook goed, ik had geen gespleten haar punten en het glom ook gewoon. Persoonlijk slaap ik s nachts prettiger met een beetje olie of nachtcreme in het haar dan met een knot. Maar goed dat zal wel per persoon anders zijn.
En op dit moment heb ik een zwarskopf serum wonderspray. En dat zit in een geel flesje en dat werkt ook wel. Het haar word er in ieder geval heel lekker zacht van en het gaat lekker ruiken,en helpt je haren mee om het splijten tegen te gaan. Maar als een haar al eenmaal een gespleten punt heeft dan is het heel moeilijk voor al die lotionnetjes en creme s en olietjes om dat te herstellen,Eigenlijk lukt dat niet met zulke middeltjes. Als je echt gespleten haar punten hebt, dan kun je het beste even naar de kapper gaan en laat je de dode puntjes even bij werken.