Hoe kom ik van de littekens van mijn puistjes af?

Ik heb niet heel veel puistjes, maar ik krab ze altijd open. Gevolg is een heleboel donkere vlekjes in mijn gezicht waarvan mijn moeder zegt dat het littekens zijn. Kan ik hier vanaf komen en zoja, hoe? Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet krabbe :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet het niet zeker (daarom zet ik het als reactie) maar een vriend van me had me verteld dat hij vroeger onder de puisten en littekens zat, en ik kon er helemaal NIETS van zien, hij zei dat ie laser behandelingen had gedaan. Nu heb ik hem nooit gezien toen zijn huid "slecht" was, maar echt waar, zijn huid is nu super!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eigen schuld, dikke bult! met krabben maak je het erger.

Het beste antwoord

Zelf had ik ook veel littekens gekregen door puistjes.
Deze heb ik zo goed als weggekregen door biopeelingen van Neoderma. Dit wordt uitgevoerd door een schoonheidsspecialiste.
De laatste keer heb ik een microdermabrasie laten doen. Het voordeel van het laatste is dat het minder "pijn" doet, maar ik vond het fijne gladde gevoel na een biopeeling fijner dan na de microdermabrasie.
Ook is een biopeeling goedkoper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een litteken is een blijvend zichtbare afwijking. Met dagelijks een flinke portie make-up erop ziet niemand het ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door een aantal dermabresiebehadelingen te ondergaan. Dit haalt de bovenste laag van de huid (opperhuid) weg. Na een aantal maal herhalen zullen je littekens zichtbaar minder worden.
Het is nogal kostbaar maar nog altijd beter dan ee dikke (altijd zichtbare) poeder- of make-uplaag op je gezicht.