Wat helpt goed tegen een onrustige huid?

Pukkels, droge huid, schilfertjes, echt vanalles. Vooral bij stress. Wat helpt om de boel weer rustig te krijgen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
6.1K

Antwoorden (9)

Gewoon elke ochtend met een reindoekje schoonmaken, geen vette dingen erop smeren, en scrubben! En zorg dat je minder stressed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor dit probleem zijn de producten van Normaderm-Vichy echt een aanrader. Hydraterend, zonder dat je huid vet wordt, goede reiniging en voorkomt onzuiverheden.
Alleen verkrijgbaar bij de Apotheek. Vichy heeft heel vaak acties en aanbiedingen, altijd de moeite waard even op de site te kijken!

Toegevoegd na 13 uur:
Wat ook fantastisch is, zijn de producten van Neoderma, op natuurlijke basis. Alleen heel prijzig en moeilijker te verkrijgen (ik dacht alleen via schoonheidsspecialisten).
Ik heb een Neodermakuur bij mijn schoonheidsspecialiste gedaan en mijn huid ziet er fantastisch uit. Alleen heb ik geen centjes meer voor de dagelijkse verzorgingslijn :(
Maar Normaderm van Vichy houdt mijn huid van alle merken die ik heb geprobeerd het meest rustig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ook goed helpt tegen onrustige huid is naar de Sauna gaan.. goed voor de reiniging, en dan wordt je huid ook rustiger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel veel water drinken, en vooral souna... Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je 
Als de onrustige huid vooral stress-gerelateerd is dan kun je -denk ik- beter iets aan de oorzaak (stress) doen. Als je veel last van puistjes blijft houden, dan kun je even langs de huisarts gaan voor bewezen middel zoals Benzoylperoxide.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg dat je veel water drinkt, veel groente en fruit eet, en probeer je zoveel mogelijk te ontspannen. Probeer daar tijd voor vrij te maken.

Als huidverzorging zou ik zo natuurlijk mogelijke middelen gebruiken, zonder toevoegingen, hier kan je gevoelige huid nl. extra op reageren.

Bijv. heelnatuurlijk is zo'n site waar je natuurlijke producten kan kopen.

Onderstaand vond ik op internet:

1. Zorg in de eerste plaats altijd voor een goede basisverzorging van binnenuit. Als je lichaam van binnen niet gezond is kan je er op smeren wat je wilt, maar dat is dweilen met de kraan open. Een mooie huid komt van binnenuit en daar kan geen crèmepje tegenop! Reinig je lichaam van binnenuit (zie reinigingskuren), eet gezond, doe regelmatig aan lichaamsbeweging, zorg voor voldoende buitenlucht, slaap genoeg en drink twee liter zuiver water per dag.

2. Vermijd stress. Door stress kunnen er vrije radicalen in het lichaam ontstaan die gezonde cellen kunnen beschadigen en huidveroudering en puistjes kunnen veroorzaken. Goede manieren om stress op te heffen zijn: mediteren, chi-kung-oefeningen, yoga, massage, ademhalingsoefeningen, etc.

3. Zon verstandig en met beleid. Twintig minuten tot anderhalf uur zon per dag is vaak voldoende. Langer zonnen kan voor vrije radicalen vorming zorgen waardoor rimpels en huidveroudering kunnen ontstaan. Gebruik zonnebrandproducten met natuurlijke zonnefilters of bescherm je huid door dunnen katoenen of linnen kleding te dragen (dat werkt als factor 15) en vermijd de zonnebank.

4. Vermijd roken en alcohol. Alcohol verwijdt de poriën, hierdoor wordt er veel vuil in opgeslagen waardoor de huid er grauw uit gaat zien. Nicotine zorgt voor een minder goede doorbloeding van de huid, afvalstoffen worden minder goed afgevoerd en de huid gaat er grauw uitzien. Bovendien vergt roken veel energie elders in het lichaam (om de schadelijke stoffen onschadelijk te maken), waardoor er minder aandacht wordt besteed aan het onderhouden en repareren van de huid. De huid zal hierdoor eerder verouderen.

5. Pas op met voedingsmiddelen die huiduitslag en pukkeltjes kunnen veroorzaken, zoals bijvoorbeeld chocola, gefrituurd voedsel, melkproducten en suikerhoudende voedingsmiddelen en dranken.

6. Was de tere gezichtshuid niet te vaak vermijd agressieve reinigingsproducten die SLS of andere synthetische ingrediënten bevatten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook vaak zo'n huid. Ik gebruik de cremetjes van yves rocher. Deze zijn op natuurbasis, niet duur en makkelijk te verkrijgen. Check de website www.yvesrocher.nl of een winkel bij jou in de buurt.

Probeer je huid goed schoon te maken voordat je naar bed gaat en een cremtje erop te doen zodat je huid kan herstellen in de nacht. Overdag kan je ook een creme smeren zodat het wat ontspant.
Sommige producten zorgen ervoor dat jouw huid zo reageert. Doe is een allergie test bij je huisarts of huiddeskundige. Wellicht dat je dan weet waar je vanaf moet blijven zodat je huid meer rust kan krijgen.

Succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb ook goeie verhalen gehoord over biothermal. Ook verkrijgbaar bij de aphoteek of drogist (bv kruidvat).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind yves rocher idd al een betere keus vanwege de beperkte dierproeven, maar de parfum in de producten kan soms wel reactie geven....
Ik zou voor producten zonder toevoeging gaan, want vaak zijn de parabenen (conserveermiddel) en parfum de boosdoeners. Je komt dan in een cirkel van smeren, huidreactie, weer smeren terecht.

Ik ben zelf erg over shea butter en olijfzeep van de "tuinen" om je huid mee te reinigen.

En goed voor jezelf zorgen, gezond eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer een zalfje tegen huid irritatie niet meer werkt , zou je kunnen overwegen om eens een zonnebankje te pakken. Klinkt heel vaag maar t gaat in dit geval niet om het bruin worden maar om het licht. Dit werkt heel goed bij huidirritatie.
Maar je zou ook eens naar de huis arts kunnen gaan voor een eventuele doorverwijzing naar een dermatoloog. Die kan beslissing of je in aanmerking komt voor licht therapie. Of een dode zee kuur.
Maar als het je te ver gaat om ermee naar de huis arts te gaan of dermatoloog, en je wel verwacht dat een zalfje je huid nog kan redden dan kun je gewoon bij de drogist/apotheek terecht voor een homeopatische zalf van de vsm. De dienst doende dame of heer achter de kassa heeft een opleiding gevolgd en weet welke zalf je moet hebben.