waarom dragen paardenmeisjes geruite kousen?

als "paardenmeisjes" niet hun rijlaarzen aanhebben zijn hun kousen zichtbaar, dit zijn altijd geruiten kousen, waarom speciaal deze kousen met dit motief ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet altijd hoor!

Het beste antwoord

Ingewikkelde theorieën hebben sommige hierover zeg...

Het antwoord is simpel: Het is op dit moment gewoon de mode in de paardenwereld. Net als het onder skaters mode is om gescheurde broeken te dragen (ik weet niet of dat zo is, ik ken geen skaters. maar ik noem maar even wat als voorbeeld), is het bij paardenmensen (echt niet alleen de meisjes!) mode om deze sokken te dragen met ruitjesprint. Door dat dit mode is, is hier ook verreweg het meeste aanbod in. Er zijn wel degelijk sokken te vinden zonder ruit, maar die zijn gewoon niet populair.

Wel is het zo dat we expres deze soort sokken dragen, onafhankelijk van de print. Ze zijn namelijk lang, waardoor ze je hele onderbeen beschermen en je makkelijker in en uit je laars glijd, en de onderkant van de sok is zacht en wat dikker, zodat ze lekkerder zitten (net als met sokken voor in bergschoenen en zo). En daarbij zijn lange sokken ook gewoon lekker warm in de winter ;-) Ook gaat je rijbroek onder vast met klittenband, en door je sokken óver je broek te dragen, voorkom je dat het klittenband los gaat, en in je laars op je been gaat schuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O ja, trouwens...Een paar jaar terug had je nog veel meer effen sokken van het zelfde model als dat we nu hebben...Dat vond 'men' toen blijkbaar leuker en nu de ruitjes...Over een paar jaar hebben we misschien wel stipjes er op (Ik hoop het niet :P)

Andere antwoorden (6)

Omdat t netjes staat, denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De paardensport heeft nog een redelijk dure en chique uitstraling. Het ruit motief past daar prima bij> vandaar dat de producenten van de kousen voor dit motief gekozen hebben.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Ze zijn wel te krijgen zonder ruitjes hoor, maar het staat wel leuk afwisselend onder de vaak eenkleirige rijbroek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb anders heel hippe rijbroeken hoor ;-) Met ruitjes, met verschillende kleuren van de stof en het leren zitvlak, rijbroeken die lijken alsof het een strakke spijkerbroek (skinny jeans) is, maar met leren zitvlak die nauwelijks opvalt maar die het toch een echte, goede rijbroek maakt...Er is van alles te krijgen ;-)
Ik rijd zelf ook paard en er zijn ook wel effen sokken maar ruitjes komen heel vaak voor en wat iemand anders hier ook al zei het staat leuk bij de meestal een kleurige rijbroek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie als een blind paard doordraaft,
ziet in zijn dromen nachtmerries.

Dit zijn de sokken waar het meeste keus in is en dus de meeste prijsklassen. Mijn dochter wou graag zwarte hebben, maar daar waren bij de winkel waar wij waren maar 2 soorten van, beiden duur. Die met de ruitjes begonnen bij 4,00 ongeveer, de zwarte begon bij 11,nog wat. We willen er allemaal top uitzien, maar een prettig prijsje is net zoveel waard...
Online zal er vast veeeel meer aanbod zijn, maar ik denk dat dit het antwoord op je vraag is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is gewoon in.