doet het heel veel pijn bij t zetten van een tunnel (piercing) en kun je het ook zelf doen zo ja hoe?

en wie heeft een tunnel van 4/5 mm? stuur me dan een privébericht met een foto als je wil

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
3.5K

Het beste antwoord

Het plaatsen van een tunnel in dat formaat, moet je altijd door een piercer laten doen. Iemand die hierop geoefend heeft. Zelf aan de gang gaan met dat soort zaken kan je een hoop narigheid opleveren. Denk bijvoorbeeld aan infecties en gescheurde oorlellen.

Daarnaast zou ik zo'n formaat tunnel niet laten piercen, omdat je door te stretchen vaak een mooier effect en gezondere oorlellen hebt.
Ik raad je aan om kleiner te laten piercen, (bijvoorbeeld 2 mm), en pas als dat genezen is te gaan stretchen. Daarvoor kun je stretchingtools kopen, en daar kun je dan zelf (voorzichtig!) mee aan de gang.

Stretchen doet geen pijn, als je niet te snel te groot wilt.
Het laten piercen van een 4/5 cm grote piercing: dat voelt gewoon alsof er een stuk vlees van een halve centimeter uit je lichaam geperforeerd wordt. Ja, natuurlijk doet dat pijn. Ondraaglijk veel pijn? Nee, zeker niet als je al wat gewend bent qua piercings.

In de links nog stretchingtools, en foto's van tunnels.

Toegevoegd na 1 minuut:
4/5 cm moet natuurlijk mm zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hallo,
Of het pijn doet weet ik niet, want ik heb geen tunnel. Wel heb ik vrienden die dit wel hebben. Ik zal ze er (als ze online zijn) om vragen en de reactie dan plaatsen.

Ik raad je aan om je te registreren op het piercingforum, daar staan talloze tips op en kun je deze vraag ook stellen (en verwacht ik ook meer antwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
You're welcome :-)
Ja natuurlijk kun je het ook zelf doen. Maar dat is heel erg onverstandig en daar kun je veel problemen door krijgen. Dus laat het doen door een goede piercer.

Ja het doet pijn, het doet erg veel pijn. En als het niet hygienisch gebeurd doet het heel lang heel erg pijn.
Je huid en vet- of spierweefsel wordt doorboord, en dat gaat nou eenmaal niet zonder pijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan beter gewoon Oorbellen nemen, en als deze genezen zijn langzaam gaans stretchen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plat weg gezegd :Ja je kunt best wel even zelf aan het stunten gaan,MAAR...... dat is natuurlijk af te raden omdat je waarschijnlijk niet over de juiste instrumenten en kennis beschikt. En het doet inderdaad best pijn. Alleen al een simpel normaal piercinkje laten schieten of zetten is al pijnlijk.Dus dit ook.
Waar het op neer komt is: ga gewoon eens langs bij een piercer en bekijk eens wat plaatjes en stel hem de vragen.
En als het je dan nog steeds wat lijkt dan kun je een afspraak maken om je te laten piercen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pijn is per mens verschillend voor de een zal het ondragelijk zijn en een ander voelt bijna niks en ja, je kunt het zelf doen, maar ik ben niet koekieloekie als ik dat aan jou ga vertellen hoe! Wees zelf maar koekieloekie en zoek ff op google, dan is het zeker je eigen verandwoording, ik doe er niet aan mee!

Als het denken het doen blokkeert,
was de gedachtengang verkeerd ;-P

Suc6!

Toegevoegd na 14 minuten:
sorry, Ik zeg het wat kortaf, maar ik bedoel dat ik het niet verantwoord vind van mezelf als ik ga uitleggen hoe iemand zichzelf moet verminken......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koekieloekie... xD